پیشرفت ۲۰ درصدی شهربازی بوستان فدک قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهربازی بوستان فدک در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر عملیات عمرانی آن ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۲۰ درصدی شهربازی بوستان فدک قم
شناسه : 49138 | انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در حاشیه بهره‌برداری از فاز نخست بوستان زائر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست این بوستان با مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع یا ۲۰ هکتار افتتاح‌شده و در آینده‌ای نزدیک ۳ فاز از این بوستان افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح فاز نخست بوستان خضر نبی(ع) را با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع در مردادماه یادآور شد و افزود: فاز دوم بوستان خضر نبی(ع) نیز امروز با مساحت ۳۵۰ هزار مترمربع کلنگ زنی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، بوستان جنگلی هزار هکتاری را بوستانی منحصربه‌فرد دانست و بیان کرد: این بوستان از خیابان شهید آوینی تا خیابان ظهور ادامه خواهد داشت.

وی از حفظ توپوگرافی و پستی بلندی زمین در بوستان هزار هکتاری خبر داد و ابراز کرد: این بوستان بر اساس استفاده از گونه‌های محلی با رویکرد استفاده بهینه از فضای بوستان احداث‌شده و امیدواریم تا ۱۴۰۱ شاهد افتتاح فاز دوم بوستان زائر و خضر نبی(ع) باشیم.

جوادیان اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تکمیل و بهره‌برداری کامل بوستان هزار هکتاری تا سه سال آینده انجام‌شده تا مباحث تفریحی و گردشگری زائران و شهروندان تأمین شود.

وی در ادامه مکان‌های تفریحی و گردشگری شهر قم را یادآور شد و گفت: شهربازی بوستان فدک نیز تا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر عملیات عمرانی آن ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: زیپ لاین و پل معلق نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده تا شهرداری قم حامل پیام‌های خوبی از جنس تندرستی و گردشگری برای زائران و شهروندان بوده و شاهد افزایش ماندگاری زائران در شهر باشیم.

وی افزایش سرانه فضای شهر قم را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند در قم حدود ۲۰ و نیم مترمربع است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک این عدد به ۲۳ مترمربع افزایش خواهد یافت.

جوادیان بر توسعه پایدار فضای سبز تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر استفاده از پساب و عدم استفاده از آب شرب بوده و کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی بوده و توسعه استفاده از پساب در دستور کار است.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.