فاز دوم بوستان کوثر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: سال آینده فاز دو بوستان کوثر بهره برداری می‌شود و این بوستان به شهرک قدس و خیابان پاسداران متصل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فاز دوم بوستان کوثر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 49057 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در آئین ششمین دوره از افتتاح صد پروژه شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته آخر افتتاح پروژه‌های شهرداری قم اظهار داشت: در این مرحله شاهد افتتاح فاز نخست بوستان زائر و کلنگ زنی فاز دوم بوستان خضر هستیم.

وی با اشاره فرآیند شکل گیری بوستان هزار هکتاری افزود: با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت شهر قم، نیاز به فضای سبز فرامنطقه‌ای و فرامحله‌ای به طور واضح حس می‌شد که برای رفع این نیاز پروژه بزرگ بوستان هزار هکتاری در دستور کار شهرداری قم قرار گرفت.

به گفته وی، بوستان هزار هکتاری شامل، بوستان کوثر، باغ موزه دفاع مقدس، بوستان خضر، باغ گیاهشناسی، بوستان کوهسار، بوستان یادمان شهدا، بخش جنوبی کوه دوبرادران و … است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه لکه گذاری بوستان هزار هکتاری گام نخست اجرای این پروژه بود ادامه داد: بوستان هزار هکتاری منطقه‌ای در میان بلوار آیت الله بروجردی، بلوار آوینی و بلوار ولیعصر(عج) را در برمی‌گیرد که در خود ۹ بوستان بزرگ را جا داده است.

وی گفت: بوستان کوثر حدفاصل بلوار آوینی و میدان مفید یکی از پروژه‌های این بوستان بود که بخشی از آن به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص پیدا کرد.

به گفته حلوایی‌زاده، سال آینده فاز دو بوستان کوثر بهره برداری شده و این بوستان به شهرک قدس و خیابان پاسداران متصل می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح باغ پرندگان در سال گذشته خاطرنشان کرد: بوستان خضر در مجموع ۴۵ هکتار را در برمی‌گیرد که فاز اول آن در ابتدای سال جاری افتتاح شد و فاز دوم امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم همچنین با اشاره به پیش بینی دسترسی‌های مورد نیاز برای بوستان هزار هکتاری گفت: در تمام این بوستان‌ها سعی کردیم کمترین دخل و تصرف در طبیعت داشته و توپوگرافی و وضعیت موجود را حفظ کرده و درعین حال فضا را برای حضور شهروندان آماده کنیم.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست بوستان خضر در ابتدای سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: فاز اول شامل محوطه سازی قسمت ابتدایی این بوستان و پیاده سازی و همچنین تأمین روشنایی بود.

به گفته حلوایی‌زاده، فاز دوم که امروز کلنگ زنی می‌شود شامل احداث ساختمان‌های مدیریتی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و بعد از آن ادامه مسیر تا بلوار آوینی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای بوستان شهیدان گمنام در دستور کار قرار دارد افزود: به دلیل وجود خاک‌های دستی و نخاله‌های ساختمانی قدری مشکلات برای آن وجود دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم ادامه داد: بوستان یادمان شهدا به مساحت ۴۵ هکتار در انتهای بوستان خضر تا آیت الله بروجردی در دستور کار طراحی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بوستان ۲۳۰ هکتاری زائر گفت: فاز اول بوستان زائر با تمام مسیرهای پیاده‌روسازی، باغ گیاه‌شناسی، پیست اسکیت، زمین‌های ورزشی، مسیرهای دوچرخه و … افتتاح می‌شود.

حلوایی‌زاده اظهار داشت: مسیر دسترسی این بوستان از ابتدای بلوار ولیعصر(عج) است که پارکینگ و ورودی برای آن پیش بینی شده است. آبنمای موزیکال، باغ ایرانی، سکوها، مسیر بازی کودکان، آمفی تئاتر روباز شهری و … از بخش‌های این بوستان است.

وی با اشاره به هزینه کردن ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای محوطه‌سازی، روشنایی، تأمین شبکه برق و … در بوستان زائر گفت: فاز دوم بوستان خضر با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان امروز کلنگ زنی می‌شود.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.