آمادگی قم برای استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه مدیریت پسماند

شهردار قم گفت: مدیریت شهری قم برای استقبال از انتقال تکنولوژی و سرمایه در حوزه مدیریت پسماند آمادگی کامل دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی قم برای استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه مدیریت پسماند
شناسه : 48756 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با سفیر کشور فنلاند که در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار داشت: قم از شهرهای بسیار مهم و تاریخی در کشور بوده و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به وجود بزرگترین حوزه علمیه کشور در قم افزود: مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های بزرگی در قم وجود دارند که هر کدام ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

شهردار قم با اینکه نزدیکی به پایتخت از امتیازهای شهر قم محسوب می‌شود ادامه داد: قم شهری صنعتی با مردمی خودجوش و علاقه‌مند به نقش آفرینی در توسعه کشور است.

وی با اشاره به وجود ارتباط قدیمی میان دو کشور ایران و فنلاند گفت: ظرفیت‌هایی که در دو کشور وجود دارد، زمینه همکاری بسیار مناسبی را ایجاد کرده است اما متاسفانه تا کنون از این ظرفیت به صورت خوب و کامل استفاده نکرده‌ایم.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: قم به عنوان پایلوت شهر هوشمند در کشور انتخاب شده است و تکنولوژی‌های جدید فناوری اطلاعات در قم حال پیاده سازی هستند که این می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری این شهر با کشورهای مختلف باشد.

وی مدیریت پسماند را از دیگر ظرفیت‌های همکاری میان قم و کشور فنلاند دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم در کلان‌شهرهای کشور مدیریت پسماند است که می‌تواند زمینه خوبی برای ارتباط ایران و فنلاند باشد.

شهردار قم ادامه داد: ما جلسات متعددی با شرکت‌های مختلف خارجی در زمینه مدیریت پسماند داشتیم اما متأسفانه بحث‌ها جدی نیست و در سطح مذاکره باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که بسیار جدی در این حوزه وارد شویم و از مباحث نظری و سطحی عبور کرده به مرحله عملیاتی برسیم.

شهردار قم با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: فعالیت این شرکت‌ها که در قم هم توسعه پیدا کرده‌اند، می‌تواند یکی دیگر از همکاری‌های دوجانبه باشد.

نوشته های مشابه
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.