فنلاند شریک مورد اعتمادی برای انتقال تکنولوژی‌های هوشمند به ایران است

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه فنلاند به عنوان کشوری که می‌تواند تکنولوژی را انتقال دهد شریکی مورد اعتماد برای ایران خواهد بود، گفت: ما در فنلاند دیگر دفن زباله نداریم و تمام زباله‌ها به انرژی تبدیل می‌شود، از این رو می‌توان با محوریت حوزه مدیریت پسماند و شهر هوشمند تعامل بیشتری داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فنلاند شریک مورد اعتمادی برای انتقال تکنولوژی‌های هوشمند به ایران است
شناسه : 48752 | انتشار : 20 اسفند 1400 - 11:53   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کاری کاهیلوئوتو در دیدار با شهردار قم که در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد با اشاره به دلیل سفرش به شهر قم اظهار داشت: برای ما مهم است که زمینه‌های مختلف همکاری میان دو کشور را بهتر بشناسیم.

وی افزود: برای همکاری میان دو کشور ایران و فنلاند زمینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که بخشی از این زمینه‌ها به مسائل اقتصادی و بخش دیگر به موضوعات علمی مرتبط است.

سفیر کشور فنلاند در ایران با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور مغفول مانده ادامه داد: ما در فنلاند، علاقه‌مند به مراودات اقتصادی با ایران هستیم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های همکاری ایران و فنلاند در زمینه مدیریت شهری گفت: تلاش زیادی برای توسعه مفهوم شهر سبز در کشور فنلاند صورت گرفته است که در این زمینه آماده انتقال تجربیات خود به کشورهای دیگر هستیم.

کاهیلوئوتو با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای فنلاند خودشان را هوشمند می‌دانند، ابراز داشت: بخشی از صادرات فنلاند را تکنولوژی‌های هوشمند تشکیل می‌دهد.

سفیر کشور فنلاند در ایران با اشاره به اینکه این کشور در حوزه شهر هوشمند موفق عمل کرده ادامه داد: شاید یک دلیل اینکه توانستیم موضوع کرونا را به خوبی مدیریت کنیم، وجود زیرساخت‌های دیجیتالی بوده که در گذشته روی آن کار کردیم.

وی گفت: تبدیل پسماند به انرژی از حوزه‌هایی است که فنلاند خیلی خوب روی آن کار کرده و بسیاری از شرکت‌های فنلاندی هستند که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای خاورمیانه در زمینه مدیریت پسماند فعالیت می‌کنند.

کاهیلوئوتو با اشاره به اینکه مدیریت آب یکی از مواردی است که فنلاند در آن قوی عمل کرده است ادامه داد: در گذشته فنلاند و ایران در زمینه مدیریت آب همکاری‌هایی داشته و امیدواریم با تغییر شرایط، شرکت‌ها بتوانند به ایران برگردند.

وی افزود: ما به عنوان اقتصادی کوچک در زمینه سرمایه گذاری قوی نیستیم اما به عنوان کشوری که می‌تواند تکنولوژی را انتقال دهد، شریکی مورد اعتماد خواهیم بود.

سفیر کشور فنلاند در ایران با اشاره به اینکه دو کشور در حوزه مدیریت پسماند می‌توانند ارتباط بیشتری داشته باشند گفت: هشت شرکت فنلاندی در زمینه بین المللی در مدیریت پسماند فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله پسماند برای کشور فنلاند موضوع بسیار مهمی است ادامه داد: ما در فنلاند دیگر دفن زباله نداریم و تمام زباله‌ها به انرژی تبدیل می‌شود.

کاهیلوئوتو به فعالیت انجمن آب فنلاند اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از بازیگران دانشگاهی، بخش خصوصی و مدیریت شهری در این انجمن وجود دارند که آمادگی همکاری با کلان‌شهرهای ایران را دارند.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.