کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی شد

دکتر کاظم نظری از هنرمندان باسابقه و چهره‌های شناخته شده تئاتر استان قم با حکم وزیر فرهنگ به عنوان مدیرکل جدید هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی شد
شناسه : 48585 | انتشار : 18 اسفند 1400 - 17:58   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، به پیشنهاد معاون هنری و با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به کاظم نظری آمده: هنرهای نمایشی به عنوان هنر بنیادین، نقش بی بدیل در بالندگی سایر رشته‌های دارد و انتظاار می‌رود با برنامه ریزی دقیق و تعامل سازنده با هنرمندان هنرهای نمایشی، نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و کمک به فعال‌سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام‌های موثری بردارید.

کاظم نظری کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران، مدرس و رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره، از سال ۱۳۶۵ با کارگردانی نمایش «دام» فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد.

او در مقاطع مختلف دهه هفتاد، تهیه‌کنندگی و کارگردانی صداوسیمای مرکز قم، ریاست مجتمع فرهنگی هنری شهر قم، مدیریت آموزش و سینمای مفید شهر قم، مدیریت مرکز هنری قم، مدیریت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مدیریت جشنواره تئاتر قم را تجربه کرد.

نظری همچنین از کارگردانان و بازیگران مطرح نمایش‌های آیینی قم در دهه هفتاد بود که از آن جمله می‌توان به بازیگری او در نمایش‌های خورشید کاروان، مسافران کوفه، خواهر عشق، ماه معصوم و بانوی بی‌نشان اشاره کرد.

کارگردانی بیش از ۲۰ اثر نمایشی، حضور در فستیوال‌های داخلی و بین‌المللی از جشنواره تئاتر فجر، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر روهر آلمان با نمایش «آیینه‌ای توی سقف»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر برلین با نمایش نقالی، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کلن آلمان، فستیوال بین‌المللی تئاتر کوردوبای آرژانتین و فستیوال بین‌المللی تئاتر ولیفیلد مونترال کانادا با نمایش «موسی و شبان»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر اینچیان کره جنوبی با نمایش «آخر بازی»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر رفیع پییر پاکستان با نمایش «آسانسوری برای مطبخ» و حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر متد دانشگاه بین‌المللی Global Theater Experience (IUGTE) – Maplis از دیگر سوایق اجرایی کاظم نظری در عرصه هنرهای نمایشی است.

تألیف کتاب‌های بررسی آثار ساموئل بکت، انتشارات دانشگاه ازاد (۱۳۷۸) و کتاب «استلیزاسیون در تئاتر شرق» انتشارات دانشگاه صدا و سیما از جمله از آثار مکتوب به قلم کاظم نظری است.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.