عوارض نوسازی شامل تمامی املاک و مستغلات می‌شود

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه طبق قانون، عوارض نوسازی شامل تمامی املاک و مستغلات (خانه و زمین) می‌شود، گفت: رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌هایی محاسبه و به‌صورت سالیانه دریافت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عوارض نوسازی شامل تمامی املاک و مستغلات می‌شود
شناسه : 48326 | انتشار : 14 اسفند 1400 - 19:52   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با بیان اینکه طبق قانون، عوارض نوسازی شامل کلیه املاک و مستغلات می‌شود، تصریح کرد: رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌هایی محاسبه و به‌صورت سالیانه دریافت می‌شود، که این عوارض در اواخر سال به‌صورت پیامکی به مالکان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض‌های شهرداری به‌ویژه عوارض نوسازی، اظهار کرد: عوارض نوسازی قانون مختص به خود را داشته و گاهی شهروندان تصور می‌کنند بستگی به نوسازی ملک دارد، درحالی‌که مربوط به نوسازی و عمران شهری است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: برای اینکه مالکین بتوانند کد نوسازی املاک را دریافت کرده و شماره آنان ثبت شود، باید با مراجعه به سامانه قم‌یار در سایت شهرداری، کد نوسازی را دریافت و عوارض را پرداخت کنند.

وی‌، هزینه‌کرد عوارض‌های نوسازی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: نحوه هزینه‌کرد این عوارض در ماده یک اشاره‌شده و در خصوص عوارض نوسازی در بحث شوارع، معابر، پل‌ها، حفظ و نگهداری فضای سبز و پارک‌ها و توسعه متوازن شهر هزینه می‌شود.

وحیدنیا با اشاره به پیش‌بینی قانون عوارض نوسازی و اعمال ۹ درصد جریمه عدم پرداخت عنوان کرد: البته شهرداری قم اقدامی برای اعمال این جریمه نداشته و حتی تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته است که در ۶ ماهه امسال تخفیفات اعلام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری ۳۰ درصد تخفیف پسماند داشته‌ایم، اضافه کرد: همچنین جشنواره‌ای برگزار شد و افرادی که عوارض نوسازی را تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال پرداخت کرده در جشنواره شرکت داده‌شده و به آن‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.