پاک‌سازی ۱۱۰۰۰ مترمربع دیوارنویسی در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از پاک‌سازی بیش از ۱۱ هزار مترمربع از دیوارنوشته‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز نصب‌شده در سطح شهر از ابتدای امسال تاکنون، توسط عوامل خدمات شهری در مناطق ۸ گانه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پاک‌سازی ۱۱۰۰۰ مترمربع دیوارنویسی در قم
شناسه : 48107 | انتشار : 07 اسفند 1400 - 18:08   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به مشکل دیوارنویسی در شهرها اظهار داشت: دیوارنویسی یکی از عوامل مهم در ایجاد آلودگی بصری بوده و تبلیغات غیرمجاز علاوه بر غیرقانونی بودن، چهره شهر را نیز ناخوشایند جلوه می‌دهد.

وی با بیان اینکه دیوارنویسی‌های غیرمجاز در واقع نقض آشکار حقوق شهروندی است تصریح کرد: در بحث زیباسازی شهر باید تمام شهروندان مشارکت داشته باشند و فرهنگ مشارکت نیز در بین جامعه به‌خوبی تبیین شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه شهروندان باید در برابر اموال عمومی و مسائل شهری بی‌تفاوت نباشند، چراکه تخریب چهره شهر هزینه‌های زیادی را شهرداری تحمیل می‌کند، افزود: توجه شهروندان به اموال عمومی و مسائل شهری سبب مدیریت خوب شهر با حداقل هزینه‌ها، ممکن می‌شود.

وی کاهش حجم دیوارنویسی در سال‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر  دیوارنویسی کاهش‌یافته و برخی مواقع در قالب تبلیغات غیرحرفه‌ای شرکت‌ها انجام می‌گیرد که البته معدود است.

میرهادی با اشاره به اینکه در بحث مربوط به دیوارنویسی، یکی از وظایف مدیریت شهری پاک‌سازی پوسترها و دیوارنویسی‌های غیرمجاز از سطح شهر است، ابراز کرد: همه‌ساله در آستانه سال نو، تمام در و دیوارها و معابر شهر پاک‌سازی و تمیز می‌شود، اما با گذشت زمان مجدداً شاهد نصب تراکت و آگهی‌های تبلیغاتی روی درب و دیوارها و زشت و نازیبا شدن سیمای شهر می‌شویم که این کار برخلاف قوانین شهری است و نباید شهروندان این کار را انجام دهند.

وی از پاک‌سازی بیش از ۱۱ هزار مترمربع از دیوارنوشته‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز نصب‌شده در سطح شهر از ابتدای امسال تاکنون، توسط عوامل خدمات شهری در مناطق ۸ گانه خبر داد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: طی سال‌های اخیر دیوارنویسی تبلیغاتی و نصب برچسب‌های مختلف بر روی دیوارهای شهر، به یکی از مهم‌ترین معضلات شهری تبدیل‌شده است که علاوه بر نازیبایی محیط شهری، با ایجاد نارضایتی در میان شهروندان حقوق آنان را نیز پایمال می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح پاک‌سازی دیوارنویسی‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح حذف آلودگی‌های بصری، آراستگی منظر شهر و ارتقای زیبایی نمای شهری است و لازم بوده که شهروندان قبل از هرگونه دیوارنویسی، نصب پرده و پوسترهای تبلیغاتی مجوزهای لازم را اخذ کنند تا مانع از بروز هرگونه مشکل برای خود و سایر شهروندان شوند.

میرهادی ادامه داد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارها در معابر عمومی به جزو اماکنی که شهرداری آن‌ها را مجاز شناخته، ممنوع و هرگونه نصب تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیرمجاز نقض آشکار حقوق شهروندی است و به‌طورجدی با آن برخورد می‌شود.

به گفته وی، در همین راستا و به‌منظور ارتقای زیبایی بصری محیط شهری و با تلاش شبانه‌روزی بیش از ۳ هزار پاکبان خدمات شهری، از ابتدای سال جاری تاکنون، بالغ‌بر ۱۱۰ مورد امحا و پاک‌سازی دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز در سطح شهر صورت گرفته که در این میان، بیشترین تبلیغات به ترتیب مربوط به صنوف لوله‌بازکنی، تخلیه چاه، تأسیسات و املاک بوده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نیروهای خدمات شهری به‌صورت روزانه و دوره‌ای عملیات امحای دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز را انجام می‌دهند و از کلیه شهروندان و صنوف مختلف تقاضا می‌شود به‌منظور افزایش زیبایی محیط شهری از نصب برچسب دیوارنویسی در فضاهایی به‌غیراز فضاهای تعیین‌شده و مجاز خودداری کنند.

میرهادی خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط، برای برخورد با صاحبان این تبلیغات در مرحله اول اخطاریه به آن‌ها ابلاغ می‌شود تا نسبت به پاک‌سازی تبلیغات خود اقدام کنند و در صورت عدم پاک‌سازی و امحا توسط صاحبان تبلیغات، این پاک‌سازی ها توسط نیروهای خدمات شهری انجام خواهد گرفت و صاحبان تبلیغات جریمه خواهند شد.

وی در پایان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دیوارنویسی و نصب پوستر غیرمجاز در سطح شهر با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به پاک‌سازی محل اقدام کنند.

منبع: پایگاه پردیسان آنلاین

نوشته های مشابه
جشن خانوادگی اعضای خانه مطبوعات استان قم برگزار شد
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.