دریافت تسهیلات مسکن در قم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد

معاون مسکن‌ و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی قم گفت: مالکان استان جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و با دوران مشارکت و بازپرداخت ۲۰ ساله می‌توانند با شرایط آسان در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دریافت تسهیلات مسکن در قم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد
شناسه : 47415 | انتشار : 20 بهمن 1400 - 16:30   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم، داود طلوعی در گفت‌وگویی اظهار داشت: مالکان استان جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و با دوران مشارکت و بازپرداخت ۲۰ ساله می‌توانند با شرایط آسان در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند. 

وی افزود: بر این اساس همشهریان قمی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفتند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت‌نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر به مبلغ چهار میلیارد ریال برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این طرح مالکان خودشان برای گرفتن تسهیلات ساخت، نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.

طلوعی تصریح کرد: مالکان استان می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط‌ بندی به بانک عامل معرفی کنند.

معاون راه و شهرسازی قم گفت: تسهیلات برای مالکان داخل بافت فرسوده سه میلیارد ریال با سود ۹.۵ درصد و برای مالکان خارج از بافت فرسوده شهر، چهار میلیارد ریال با سود ۱۸ درصد خواهد بود.

وی بیان داشت: ضمانت نامه پرداخت تسهیلات، بر اساس ضوابط و مقررات بانک‌های عامل از آنان گرفته می‌شود.

طلوعی به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح نیز اشاره و بیان کرد: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.