شهر بیست/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید 166 گردشگر خارجی و بیش از 5هزار بازدید کننده ایرانی از اماکن و آثار تاریخی در روز نخست فروردین خبر داد.

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم،  حمید یزدانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: ۵۴۹۶ بازدید کننده ایرانی و خارجی از آثار و بناهای تاریخی روز گذشته از بناهایی همچون بیت امام (ره)، موزه گنجینه آثار مراجع، تپه های قلی درویش، گنبد سبز و… بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: روز نخست فروردین ۱۵۲ بازدید کننده ایرانی و ۷۷۰ گردشگر غیر ایرانی از بیت امام (ره) بازدید کردند، علاوه بر آن ۴۸۱۲ نفر مسافر نوروزی ایرانی و ۱۷ گردشگر خارجی از تیمچه بزرگ بازار قم دیدن کردند.

به گفته یزدانی، خانه زند و موزه مردم شناسی، خانه ملاصدرا، مسجد جامع و کاروانسرای دیرگچین از دیگر اماکن مورد بازدید گردشگران خارجی و داخلی در روز نخست فروردین بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: این اماکن از ساعت ۹ تا ۱۹ همه روزه در ایام نوروز آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گفتنی است؛ از روز ۲۷ اسفندماه و با آغاز سفرهای نوروزی تا ساعات پایانی ۱ فروردین بیش از ۱۷ هزار نفر از آثار تاریخی استان قم بازدید کرده اند.