ارسال ۲۶۹۳ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر اشراق

دبیر اجرایی جشنواره شعر اشراق با اشاره به ارسال دو هزار و ۶۹۳ اثر توسط طلاب به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۲۵۰ شعر به زبان‌های غیرفارسی به دبیرخانه ارسال شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارسال ۲۶۹۳ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر اشراق
شناسه : 46542 | انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید علی نقیب ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه پنجمین دوره جشنواره شعر اشراق که در ساختمان معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برگزاری جشنواره اشراق، پیش تولیدات، نشست‌ها و جلسات متعددی طی یک سال اخیر در استان‌های مختلف دنبال شده است که نتیجه این تلاش‌ها رشد کمی و کیفی پنجمین دوره جشنواره شعر اشراق نسبت به سال‌های گذشته را به دنبال داشته است.

وی افزود: در جشنواره امسال ۸۵۰ نفر از طلاب علاقه‌مند به سرودن شعر در حوزه های مختلف نام نویسی کردند، مجموع آثار دریافتی در این دوره دو هزار و ۶۹۳ اثر بوده است که از بین آثار ۲۵۰ شعر به زبان‌های غیر فارسی توسط طلاب سروده شده است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره اشراق ادامه داد: در بین این آثار هزار و ۸۶۰ شعر کلاسیک، در بخش شعر نو ۲۰۰ اثر، در بخش شعر کودک و نوجوان ۹۰ اثر و در موضوع ویژه ۱۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

نقیب تصریح کرد: در جشنواره امسال یک بخش‌های جدید را با عنوان نوحه، سرود و کتاب اضافه کردیم که استقبال خوبی از آن‌ها شد و توانستیم در بخش نوحه و سرود ۱۰۰ اثر و در بخش کتاب ۸۵ اثر را به ثبت برسانیم.

دبیر اجرایی جشنواره شعر اشراق بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان و آثار رسیده آمار و ارقام بسیار خوبی را نشان می‌دهد، گاهی در سطح استان و کشور جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که آمار شرکت کنندگان با توجه به اینکه اقشار مردم می‌توانند شرکت کنند، پایین است اما به اثبات رسیده که این جشنواره با اینکه فقط برای طلاب طراحی شده مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: در این جشنواره استعدادها را شناسایی می‌کنیم تا آن‌ها را پروش دهیم و از این فرصت استفاده می‌کنیم تا این استعدادهای حوزه از دست نروند.

نوشته های مشابه
آمادگی ۳۵۰ دستگاه تاکسی برای سرویس‌دهی در روز انتخابات
پروژه‌های اطراف حرم با مشورت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود
پروژه‌های اطراف حرم در زمان‌بندی مشخص اجرایی شود
احداث سازه سردر صحن شرقی خلاف نظر آستان مقدس است
زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر
۱۶ پلاک اطراف بسط شرقی حرم مطهر تملک می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.