قانون مناسب‌سازی برای معلولان به‌درستی اجرا نمی‌شود

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: باوجوداینکه قانون مناسب‌سازی معلولان از پشتوانه قانونی قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا دچار مشکل است و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قانون مناسب‌سازی برای معلولان به‌درستی اجرا نمی‌شود
شناسه : 46071 | انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود میلانی امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به‌ضرورت متناسب‌سازی پروژه‌های عمرانی برای معلولان و افراد خاص، افزود: مهندسان طراح و ناظر باید نسبت به مناسب‌سازی دقت کافی داشته باشند و از این مسئله مهم به‌راحتی عبور نکنند.

وی ادامه داد: باوجوداینکه قانون مناسب‌سازی معلولان از پشتوانه قانونی قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا دچار مشکل است و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم مسئله نماهای رومی و سیما و منظر شهری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: جلسات بررسی سیما و منظر با حضور نمایندگان نظام‌مهندسی در سطح مناطق مختلف به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مناطق موظف هستند تا نسبت به عارضه‌سنجی ساختمان‌های تازه تأسیس در خصوص حمل‌ونقل و ترافیک اقدام نمایند.

وی کیفیت نه‌چندان مطلوب ساختمان‌های قبلی احداث‌شده با نظارت نظام‌مهندسی ساختمان را از عوامل خودداری شهروندان از دریافت پایان کار دانست و گفت: مهندسان باید در طراحی و نظارت ساختمان‌ها به نحوی عمل کنند تا خروجی کار یک پروژه با کیفیت باشد تا از بخشی از نارضایتی شهروندان کاسته شود.

نوشته های مشابه
آغاز ثبت تخلفات رانندگی توسط ۱۱ سامانه در پردیسان
تقاطع صدوقی ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
گاراژهای قدیمی قم ساماندهی شوند
طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری در قم تدوین شود
تکمیل شبکه توزیع کالا توسط سازمان میادین شهرداری قم
تحقق درآمد ۱۰۸ درصدی شهرداری قم در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.