پیشروی ساختمان‌ها در قم نگران‌کننده است

سخنگوی شورای شهر قم گفت: مسئله پیشروی ساختمان‌های تازه‌ساخت به‌شدت نگران‌کننده است و ناظران و مهندسان گزارشی از این تخلفات در زمان لازم ارائه نمی‌دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشروی ساختمان‌ها در قم نگران‌کننده است
شناسه : 46069 | انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، اظهار داشت: با روند کنونی، در آینده ساختمان‌های قم با پیشروی هایی که انجام می‌شود، فاقد حیاط خواهد بود و آیندگان قضاوت نامطلوبی در خصوص مسئولان کنونی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مسئله پیشروی در ساختمان‌های تازه‌ساخت قم به شدت نگران‌کننده است و ناظران و مهندسان گزارشی از این تخلفات را ارائه نمی‌دهند، گفت: برای جلوگیری از پیشروی‌های ساختمانی باید کنترل‌های به‌موقع و میدانی مورد توجه نظام‌مهندسی و شهرداری باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در مسئله تکریم ارباب‌رجوع و مراجعه غیرحضوری اقدامات بسیار مطلوبی در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم انجام‌گرفته ولی در برخی امور همچنان شهروندان از وضعیت موجود ناراضی هستند.

محرری با انتقاد از رونق روبه افزایش استفاده از نماهای رومی، گفت: نماهای رومی و غیربومی در قم وضعیت نامطلوبی دارد می‌کند.

وی با اشاره به خودنمایی نماهای رومی نیز ابراز کرد: هم‌اکنون مشخص نیست دقیقاً نماهای رومی باید در کدام مرحله از احداث ساختمان توسط کدام نهاد بررسی و جلوگیری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در احداث پروژه‌های مسکونی و تجاری در شهر قم باید از ظرفیت مشاوران بومی استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به معضل بافت‌های تاریخی قم گفت: ما در خصوص بافت‌های تاریخی باید از آرمان‌گرایی فاصله بگیریم و با واقعیت‌های موجود خودمان را هماهنگ کنیم، چراکه با ادامه وضعیت بافت‌های تاریخی قم وضعیت سکونت و اقبال شهروندان به این بافت‌ها بدتر خواهد شد.

نوشته های مشابه
آغاز ثبت تخلفات رانندگی توسط ۱۱ سامانه در پردیسان
تقاطع صدوقی ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
گاراژهای قدیمی قم ساماندهی شوند
طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری در قم تدوین شود
تکمیل شبکه توزیع کالا توسط سازمان میادین شهرداری قم
تحقق درآمد ۱۰۸ درصدی شهرداری قم در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.