پایانه مرکزی قم کارکرد حمل‌ونقلی ندارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه پایانه مرکزی در مکان نامناسبی قرارگرفته و عملاً کارکرد واقعی حمل‌ونقلی را ندارد، گفت: می‌بایست به ایجاد پایانه مرکزی، مناسب و مجهز در مکانی مانند میدان ۷۲ تن فکر کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایانه مرکزی قم کارکرد حمل‌ونقلی ندارد
شناسه : 46013 | انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جلسه شورای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با حضور مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سید رضا حسینی مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم، مدیران مناطق سه و هشت شهری، مدیران و مسئولان حوزه حمل‌ونقل شهرداری و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

مسعود طبیبی در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید هیئت‌مدیره این سازمان، اظهار کرد: طبق اساسنامه چهار وظیفه به سازمان محول شده است که جمع‌آوری اطلاعات و آمار، طراحی، برنامه‌ریزی و توسعه پایانه‌ها ازجمله این وظایف است که ممکن بوده بعضاً از این وظایف غفلت شده و کمتر آماری از عملکرد ارائه می‌شود که باید رویکردمان را در این موضوع تغییر دهیم.

وی ادامه داد: جذب نیروهای متخصص نیز از دیگر وظایف است و باید از خدمات نیروهای متخصص و متعهد بهره ببریم و وظیفه دیگر؛ استفاده از تجربیات پایانه‌های شهرهای دیگر بوده که بتوانیم در جهت بهبود حمل‌ونقل شهری قم از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ایجاد غرفه‌های خدماتی مجهز برای تأمین نیازهای مسافرین در پایانه‌ها را وظیفه مهم این سازمان در جهت ایجاد درآمد عنوان کرد و گفت: متأسفانه پایانه مرکزی در مکان نامناسبی قرارگرفته و عملاً کارکرد واقعی حمل‌ونقلی را ندارد و عمدتاً سفرها از میدان ۷۲ تن انجام می‌شود که احیاناً این سفرها می‌تواند ناایمن نیز باشد.

طبیبی با تأکید بر اینکه می‌بایست به ایجاد پایانه مرکزی و مناسب و مجهز فکر کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح‌هایی نیز وجود دارد که باید با اولویت به آن بپردازیم.

وی با اشاره به‌ضرورت احیای پایانه پردیسان به‌منظور ساماندهی سفرهای درون‌شهری و بیرون شهری، ابراز کرد: رویکرد سازمان باید تلاش در جهت تحقق منابع حمل‌ونقلی باشد و برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی‌شده و همکاران در این زمینه در تلاش هستند.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.