پایانه مرکزی قم کارکرد حمل‌ونقلی ندارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه پایانه مرکزی در مکان نامناسبی قرارگرفته و عملاً کارکرد واقعی حمل‌ونقلی را ندارد، گفت: می‌بایست به ایجاد پایانه مرکزی، مناسب و مجهز در مکانی مانند میدان ۷۲ تن فکر کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایانه مرکزی قم کارکرد حمل‌ونقلی ندارد
شناسه : 46013 | انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جلسه شورای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با حضور مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سید رضا حسینی مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم، مدیران مناطق سه و هشت شهری، مدیران و مسئولان حوزه حمل‌ونقل شهرداری و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

مسعود طبیبی در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید هیئت‌مدیره این سازمان، اظهار کرد: طبق اساسنامه چهار وظیفه به سازمان محول شده است که جمع‌آوری اطلاعات و آمار، طراحی، برنامه‌ریزی و توسعه پایانه‌ها ازجمله این وظایف است که ممکن بوده بعضاً از این وظایف غفلت شده و کمتر آماری از عملکرد ارائه می‌شود که باید رویکردمان را در این موضوع تغییر دهیم.

وی ادامه داد: جذب نیروهای متخصص نیز از دیگر وظایف است و باید از خدمات نیروهای متخصص و متعهد بهره ببریم و وظیفه دیگر؛ استفاده از تجربیات پایانه‌های شهرهای دیگر بوده که بتوانیم در جهت بهبود حمل‌ونقل شهری قم از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ایجاد غرفه‌های خدماتی مجهز برای تأمین نیازهای مسافرین در پایانه‌ها را وظیفه مهم این سازمان در جهت ایجاد درآمد عنوان کرد و گفت: متأسفانه پایانه مرکزی در مکان نامناسبی قرارگرفته و عملاً کارکرد واقعی حمل‌ونقلی را ندارد و عمدتاً سفرها از میدان ۷۲ تن انجام می‌شود که احیاناً این سفرها می‌تواند ناایمن نیز باشد.

طبیبی با تأکید بر اینکه می‌بایست به ایجاد پایانه مرکزی و مناسب و مجهز فکر کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح‌هایی نیز وجود دارد که باید با اولویت به آن بپردازیم.

وی با اشاره به‌ضرورت احیای پایانه پردیسان به‌منظور ساماندهی سفرهای درون‌شهری و بیرون شهری، ابراز کرد: رویکرد سازمان باید تلاش در جهت تحقق منابع حمل‌ونقلی باشد و برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی‌شده و همکاران در این زمینه در تلاش هستند.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.