اجرای طرح بازنگری در وضعیت املاک شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادى شهرداری قم از اجرای طرح بازنگری در وضعیت املاک شهرداری خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی و معوض نیاز به پشتوانه مالی زیادی دارد که املاک می‌تواند پشتوانه خوبی برای شهرداری باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح بازنگری در وضعیت املاک شهرداری قم
شناسه : 45917 | انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی حسام‌نژاد به موضوع شناسایی املاک و اهمیت آن در شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شناسایی املاک به یکی از اولویت‌های شهرداری تبدیل‌شده و به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

وی از دریافت لیست کامل املاک شهرداری از اداره کل ثبت‌اسناد و املاک شهر قم خبر داد و افزود: شناسایی املاک با توجه به دریافت لیست تمام املاک شهرداری از اداره کل ثبت‌اسناد و املاک و همچنین لیست‌هایی که در دفاتر مالی به ثبت رسیده و آنچه در سیستم سرا وجود داشته، در حال شناسایی و ثبت است.

معاون مالی و اقتصادى شهرداری قم، زمان موردنیاز برای ثبت کلیه املاک شهرداری را حداقل بیش از ۸ ماه اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه تا اواخر سال و ابتدای سال آینده به نتیجه رسیده و بتوانیم این حجم از سرمایه شهرداری را مستند کنیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات برای ثبت املاک شهرداری در سال‌های گذشته ابراز کرد: مواردی بوده که باگذشت ۱۰ سال از زمان تملک آن توسط شهرداری، هنوز ثبت‌نشده و سیستم مکانیزه‌ای نیز در این زمینه وجود نداشته است و سابقه دفتری برای این املاک نیست.

حسام‌نژاد ادامه داد: در سال‌های اخیر شرایط خیلی بهتر شده است چراکه هم‌زمان در بانک املاک و سیستم شهرداری به‌صورت موازات ثبت‌شده و موارد مخفی و احصا نشده خیلی کمتر است، اما در سال‌های دورتر این موارد بیشتر است، به‌عنوان‌مثال تنها یک ملک به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان سند، کاربری و تصرفات آن پیگیری نشده بود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه این ملک کاملاً موردبررسی قرارگرفته و از طریق مراجع قضایی و اخطار و ابلاغ پیگیری شده و بیش از ۹۰ درصد مشکلات آن حل‌شده است که تک‌به‌تک این موارد به‌صورت یک پروژه ابلاغ‌شده و پیگیری می‌شود و هر هفته برای آن‌ها جلسه برگزار تا ثبت شود.

معاون مالی و اقتصادى شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری در حوزه عرصه و املاک نیازهای زیادی داشته و پروژه‌های عمرانی و معوض نیاز به پشتوانه مالی زیادی دارد که املاک می‌تواند پشتوانه خوبی برای شهرداری باشد.

نوشته های مشابه
فاز دوم خط نخست مترو قم تا ۱۴۰۶ تکمیل می‌شود
رسیدگی به تخلفات ۱۰ هزار و ۷۹۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ قم
مجتمع آب‌درمانی قم تا پایان امسال افتتاح می‌شود
ضرورت پیگیری احداث شهرک بازیافت در قم
تلاش برای تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در قم
پیش‌بینی بودجه ۲۰ میلیاردی برای احداث مجتمع بازیافت پسماند در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.