هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به‌مناسبت هفته پژوهش خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از ۲۶۵ عنوان کتاب جدید این مرکز دینی رونمایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود
شناسه : 45294 | انتشار : 17 آذر 1400 - 17:42   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «گرامیداشت هفته پژوهش و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی»، اظهار کرد: این نمایشگاه از روز شنبه ۲۰ آذر به مدت شش روز با محوریت فرمایش مقام معظم رهبری «جهاد تبیین در بستر فضای مجازی» برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با سخنرانی استاد احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و جمعی از نظریه‌پردازان کرسی‌های نظریه‌پردازی این مرکز دینی تجلیل خواهند شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی از رونمایی ۲۶۵ عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: آثار منتشر شده از بازه زمانی آذرماه سال گذشته تا آذرماه امسال را شامل می‌شود.

لک‌زایی افزود: همچنین از مجموعه نرم‌ افزارها، پایان‌نامه‌های جدید و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز به‌طور جداگانه در طول هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

وی از رونمایی دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه بین‌الملل‌ در روز یکشنبه ۲۱ آذرماه خبر داد و گفت: همچنین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر، پژوهشکده برتر و جمعی از محققان و اعضای هیئت علمی دفتر تبلیغات نیز در روز دوشنبه ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همزمان با روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه با عنوان «پژوهش و فناوری اطلاعات» از فناوران برتر تجلیل و از آثار مربوط به حوزه فضای مجازی رونمایی خواهد شد.

لک‌زایی اضافه کرد: در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه نیز از مجلات جدیدی که طی یک‌سال گذشته منتشر شده‌اند، بویژه دو مجله انگلیسی‌زبان و یک مجله عربی‌زبان رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به نقطه تمایز هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه در سال‌های گذشته بر مبنای معاونت محوری و پژوهشکده محوری غرفه‌آرایی می‌شود اما امسال با توجه به اینکه شش سال از رویکرد مسئله محوری دفتر تبلیغات می‌گذرد، غرفه‌های نمایشگاه بر این مبنا راه‌اندازی می‌شوند.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه امسال در چهار محور «کارنامه دفتر در عرصه علوم انسانی و اسلامی»، «تعمیق ایمان دینی و نقد و بررسی جریان‌های انحرافی و جریان‌های شبهه افکن»، «حوزه اخلاق خانواده و سبک زندگی» و «مسائل مربوط به نظام سیاسی جمهوری اسلامی و مسائل اجتماعی مبتلابه در ایران» برگزار می‌شود.

لک‌زایی تصریح کرد: هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

وی افزود: در طول هفته پژوهش، ۷۸ برنامه علمی شامل نقد کتاب، نشست علمی و کارگاه‌های آموزشی به میزبانی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و هر روز ساعت ۱۰ تا ۱۲، جلسه‌ها و همایش‌های جشنواره‌ای را خواهیم داشت.

وی همچنین از فروش با تخفیف آثار منتشر شده دفتر تبلیغات اسلامی در طول هفته پژوهش خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تمامی آثار منتشر شده دفتر تبلیغات را از کتابفروشی بوستان کتاب با تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی تهیه کنند.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: علاقه‌مندانی هم که دسترسی به این کتابفروشی ندارند، می‌توانند نسخه دیجیتال آثار را از طریق کتابخوان همراه پژوهان دفتر تبلیغات در فضای مجازی تهیه کنند.

لک‌زایی، همچنین از عضویت یکصد پژوهشگر به عنوان اعضای هیئت علمی تمام وقت در پژوهشگاه علوم فرهنگ و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: همچنین در پروژه‌های پژوهشی نظیر «دائره‌المعارف قرآن کریم» از ظرفیت پژوهشگران خارج مجموعه نیز استفاده می‌شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در پایان از برگزاری دومین «همایش مجازی علوم انسانی اسلامی، پژوهش و فناوری» از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه خبر داد و گفت: این همایش با ۸۰ نشست علمی به همت مجتمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی اسلامی و مشارکت معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.