برگزاری همایش «محراب شهر» در قم +تصاویر

گردهمایی مدیران محله‌ مسجدمحور شهر قم، مسئولان سپاه و بسیج قم، اعضای شورای شهر و مدیران شهری در قالب همایش «محراب شهر» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری همایش «محراب شهر» در قم +تصاویر
شناسه : 44285 | انتشار : 25 آبان 1400 - 19:37   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همایش «محراب شهر» همزمان با گرامیداشت «روز قم» با موضوع گردهمایی مدیران محله مسجد محور شهر مقدس قم با حضور سردار موحد فرمانده سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب(ع)، مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، معصومه آمره و نرجس نیازمند اعضای شورای اسلامی شهر قم و جمعی از شهرداران مناطق و مسئولان شهرداری و سپاه استان قم در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در این همایش به معرفی طرح‌های محله و مسجد محور این سازمان ازجمله محراب شهر، سامانه حمل‌ونقل مساجد، ایستگاه نشاط شهروندی و … پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های چندساله مدیران فرهنگی استان، مسجد محوری و محله محوری و حرکت از دل محله‌ها بود که با طرح محراب شهر این دغدغه برطرف شد. 

همچنین سرهنگ کبیری‌پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: موضوع محله محوری باید جدی گرفته شود، چراکه ساحت بیرونی و نقش‌آفرین بسیج و سپاه محله محوری است.

وی افزود: امیدواریم همچون گذشته مجموعه شهرداری به کمک مدیران محله‌ها آمده و این عزیزان بسیجی را که بدون حقوق خدمت می‌کنند حمایت کنند تا گره‌ای از  مشکلات مردم باز شده و باری از دوششان برداشته شود.

سرهنگ جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم نیز با بیان اینکه ۹۲ محله در سطح شهر قم و ۲۰ محله در پردیسان در سایه طرح محله‌محوری قرار گرفته‌اند، گفت: در این طرح به تمام وجوه محله ازجمله محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، تحکیم بنیان خانواده‌ها، ترویج سبک زندگی اسلامی، پیشگیری از اعتیاد و حمایت از خانواده زندانیان می‌پردازیم.

وی افزود: شهرداری، سپاه و بسیج با کمک مدیران محله و مردم باید کمک کنند تا از بار مشکلات مردم بکاهند و باید ثابت کنیم نظام اسلامی نظامی کارآمد است و اگر از ظرفیت بسیج استفاده شود، مشکل حل‌نشده‌ای نخواهیم داشت.

مصطفی ملایی عضو شورای شهر قم نیز در این گردهمایی به تبیین ضرورت شبکه‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی با قدرت بالای مدیریتی که داشتند همه را در محور مقاومت کنار هم جمع کردند و شبکه‌ای اعتقادی و باوری را تشکیل داد و احیاگر بین‌المللی نهضت مقاومت شدند.

برادر شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای دفاعی کشور نیز در این مراسم از مسئولان شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در اهتمام به گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده تقدیر کرد.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.