رفتار مردم قم در شأن مجاورت با حضرت معصومه(س) باشد

حجت‌الاسلام حسینی‌قمی با اشاره به اینکه زمین به مردمش قداست نمی‌دهد بلکه این اعمال صالح است که به خاک قداست می‌دهد، گفت: علت انتخاب قم توسط حضرت معصومه(س)، دین‌داری مردم این شهر بود، باید دید آیا امروز این حضرت از ما اهل قم راضی هستند و اگر دوباره هم بخواهند شهری را انتخاب کنند، قم خواهد بود؟
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رفتار مردم قم در شأن مجاورت با حضرت معصومه(س) باشد
شناسه : 44112 | انتشار : 24 آبان 1400 - 21:28   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی‌قمی در سخنرانی شب رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: ما امامزادگان جلیل القدر زیادی داریم ولی حضرت معصومه سلام الله علیها در قله جلالت امامزادگان قرار دارد.

وی ادامه داد: امامزادگانی که جلالت قدر و مزارشان معلوم باشد و یک امام راجع‌به زیارتشان سفارش کرده و زیارتنامه هم از طرف معصوم برایشان صادر شده باشد انگشت شمار هستند مانند حضرت عباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع) و یکی از این امامزادگان حضرت معصومه(س) هستند.

استاد حوزه علمیه در عظمت شأن حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: هنوز این بانوی با کرامت به دنیا نیامده بودند که امام صادق علیه السلام وعده به دنیا آمدن و وفاتشان در قم را داده بودند و فرمودند هر کسی ایشان را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی با بیان اینکه زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها را خود امام رضا علیه السلام بیان کرده‌اند، گفت: در عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها همین بس که علمای بزرگ ما مسابقه تقرب به ایشان را داشتند و علمای بزرگی مانند محدث قمی و شیخ عباس قمی در نوشته هایشان است که آرزو می کنم کفش‌دار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها باشم.

حسینی‌قمی با بیان اینکه اگر ما فقط به عظمت شأن حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کنیم کافی نیست، افزود: ویژگی های این بانو اعم از علم، تقوا، پاکدامنی، عفت و… اکتسابی است و حضرت در مدینه با سختی‌های بسیاری در فراق برادر زندگی می کردند و برای دیدار برادر، مهاجرت کردند و بعد از مشکلات فراوان و تحمل سختی های فراوان در قم وفات یافتند.

وی با بیان اینکه اگر قم مقدس است به خاطر اهل عبادت بودن اهلش بوده است، گفت: در روایت داریم که زمین به مردمش قداست نمی‌دهد بلکه این اعمال صالح است که به خاک قداست می‌دهد و اگر وضعیت عفاف و حجاب قم درست نشود، قداست قم هم خدشه‌دار می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: علت انتخاب قم توسط حضرت معصومه سلام الله علیها این بود که قم محل دین‌داری بود و باید دید که آیا امروز این حضرت از ما اهل قم راضی هستند و اگر دوباره هم بخواهند شهری را انتخاب کنند آن قم خواهد بود یا خیر بنابراین ما باید کاری کنیم که در شأن مجاورت این بانوی با کرامت باشیم.

نوشته های مشابه
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.