آخرین وضعیت احداث پارکینگ‌های منطقه سه قم

مدير منطقه سه شهرداری قم، آخرين وضعيت احداث پارکینگ‌های طبقاتی اين منطقه را تشريح كرد و گفت: ۲۷ لکه پارکینگ در منطقه وجود دارد كه سه‌نقطه در اولویت قرار گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین وضعیت احداث پارکینگ‌های منطقه سه قم
شناسه : 44091 | انتشار : 24 آبان 1400 - 18:59   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به حوزه جغرافیایی منطقه سه، اظهار داشت: این منطقه دارای ۲۳۰۰ هکتار مساحت است و حدفاصل میدان سعیدی و هم‌مرز با منطقه هفت قرار دارد، از سمت دیگر تا میدان شهید اوسطی و بهشت معصومه(س)، در بخشی به محدوده به راه‌آهن و هم‌مرز با منطقه ۶ در انتهای مدرس و کارگر و از سمت دیگر به کمربندی امام علی(ع)، جاده کوه سفید و میدان شهدای ۷۲ تن منتهی می‌شود.

به گفته مدیر منطقه سه شهرداری قم، بیشترین مشکل منطقه مربوط به کمبود پارکینگ در خیابان امام خمینی(ره) به‌عنوان خیابان اصلی و قدیمی و همچنین دیگر تقاطع‌هاست.

وی عنوان کرد: ۲۷ لکه پارکینگ در منطقه سه وجود دارد که در جلساتی که با سازمان ترافیک و معاون حمل‌ونقل برگزارشده، سه‌نقطه در اولویت قرار گرفته است.

روحانی با بیان اینکه این سه لکه پارکینگ شامل کوچه ۲۷ امام روبه‌روی خیابان کیوانفر، کوچه ۲۲ خیابان هفت‌تیر و نیز کوچه ۱۳ خیابان کیوانفر است، افزود: تملک گاراژی به مساحت دو هزار و ۲۵۰ مترمربع در خیابان امام روبه‌روی اداره مالیات جهت احداث پارکینگ با معضلات زیادی همراه شد که در نهایت با همکاری منطقه ۷، تملکات انجام شد و در حال حاضر در مرحله طراحی پارکینگ طبقاتی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در زمینه اجرای پروژه، مشاور گرفته و ۴ برنامه ارائه‌شده تا بتوان مشکل ترافیک منطقه را رفع کرد؛ بنا بر اعلام مشاور در حدود ۷۰۰ پارکینگ تأمین‌ می‌شود که با توجه به برنامه‌ تدوین‌شده شرکت، تأمین ۴۵۰ پارکینگ قطعی است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم تصریح کرد: این پروژه در مرحله طراحی قرار دارد و در چند روز اخیر آزمایش مکانیک خاک انجام‌ شد و در سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز می‌شود.

وی همچنین در مورد توسعه پارکینگ عنوان کرد: در کوچه ۲۷ تملکات خوبی انجام‌شده و امید است تا سال ۱۴۰۱ تملکات به اتمام برسد؛ در مجموع از ۱۳ ملک، ۶ مورد خریداری‌شده و دو مورد در دست خرید است.

روحانی یادآور شد: در کوچه ۲۲ خیابان هفت‌تیر نیز یک مورد تملک داشتیم که به مساحت ۸۵۰ متر در سال قبل به تملک رسید که قطعاً با اجرای پارکینگ طبقاتی مشکل کمبود پارکینگ تا حدودی حل خواهد شد.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.