ارائه ۳۲ خدمت الکترونیک در سامانه قمیار
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به برنامه و اولویتهای شهرداری قم در حرکت به سمت شهر هوشمند، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲ خدمت در سامانه قمیار به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه میشود که باید به عنوان گام نخست حرکت به سمت شهر هوشمند از آن یاد کرد.
وی، ایجاد زیرساختهای سختافزاری را یکی از الزامات حوزه هوشمند سازی دانست و گفت: شهرداری قم باهدف ارائه خدمت الکترونیک و کاهش تردد شهروندان در سطح شهر و حرکت به سمت شهری هوشمند برنامه جامعی را در ایجاد زیرساختهای سختافزاری دنبال میکند.
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم، ورود به حوزه زیرساختهای سختافزاری را خارج از محدوده وظایف شهرداری خواند و تأکید کرد: در واقع ایجاد چنین زیرساختهایی در محدوده وظایف شهرداریها نیست، اما در بعضی از موارد به ناچار مجبور به ورود در این حوزه شدهایم.
وی، سپس به شیوع ویروس کرونا و نیاز شهروندان به استفاده از خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا اهمیت حرکت به سمت هوشمند سازی خدمات برای همه آشکار شد و امیدواریم با همکاری همه دستگاهها ارائه خدمات جامع الکترونیکی سرعت بیشتری پیدا کند.
محمدحسینی به جایگاه شهر قم در حوزه فناوری و هوشمند سازی توجه و تصریح کرد: با وجود جوان بودن سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم نسبت به سایر شهرها، در بعضی از حوزهها مانند شهرسازی در شرایط مطلوب و بالاتری از سایر کلانشهرها قرار داریم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Thursday, 6 February , 2025