تلاش شهرداری قم برای هوشمندسازی ترافیکی

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تلاش شهرداری قم برای هوشمندسازی ترافیکی خبر داد و گفت: در این زمینه، دوربین‌های مکانیزه‌ در سطح پارکینگ‌ها نصب و هوشمندسازی تقاطع‌ها و پارکینگ‌های هسته‌ مرکزی شروع‌شده و در حال حاضر پارکینگ زائر و شرقی در قم نیمه مکانیزه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش شهرداری قم برای هوشمندسازی ترافیکی
شناسه : 39865 | انتشار : 25 مرداد 1400 - 18:15   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به وظایف و فعالیت‌های سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها، گسترش شهرها و معابر شهری و همچنین افزایش تصادفات در سطح شهر و کاهش ایمنی در سطح معابر، این نیاز احساس شد که سازمانی با هدف بهبود عبور و مرور شهری و همچنین ایجاد سفرهای ایمن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این سازمان عهده‌دار وظایف مهمی بوده که در جهت عملیاتی کردن سیاست‌های حوزه حمل‌ونقل شهری و تسهیل در عبور و مرور و تقویت گسترش کیفی و کمی فرهنگ شهروندی اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: ازجمله این وظایف خط‌کشی معابر، نصب تابلو علائم عمودی و افقی، ساخت و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، احداث و نگهداری پارکینگ‌های خودرو موتورسیکلت، ترویج و تقویت فرهنگ آموزش شهروندان، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، ساخت و نصب پل‌های عابرپیاده، ساماندهی پارک حاشیه‌ای و پارکومتر، نصب و عیب‌یابی و رفع نواقص چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌هاست.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی ابراز کرد: شهرداری قم در چند سال اخیر به سمت هوشمندسازی حمل‌ونقل حرکت کرده و ازجمله اقدامات هوشمندسازی ترافیکی در پارکینگ‌های سطح شهر است، به‌طوری‌که از سیستم دستی به سمت مکانیزه شدن و الکترونیکی شدن حرکت کرده است.

وی عنوان کرد: در این راستا دوربین‌های مکانیزه‌ای در سطح پارکینگ‌ها نصب و هوشمندسازی تقاطع‌ها و پارکینگ‌های هسته‌ مرکزی شروع‌شده و در حال حاضر پارکینگ زائر و شرقی در قم نیمه مکانیزه است.

طالبی با تأکید بر اینکه در شهر قم نیازمند افزایش پارکینگ‌های خودرو موتورسیکلت هستیم، اذعان کرد: باید در زمینه پارکینگ ابتدا زمین توسط شهرداری مناطق خریداری و تملک شود و در کمیسیون ماده ۵ نسبت به کاربری پارکینگ اقدامات لازم انجام شود و سپس به تجهیز پارکینگ بپردازیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در این زمینه ۱۳ نقطه پارکینگ خودرو شامل ۶ هزار دستگاه و ۱۲ نقطه پارکینگ موتورسیکلت برای ۲۵۰۰ جای پارک طراحی‌شده است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.