جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران با حال وخیم به رقم کم‌سابقه ۲۰۴ نفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم
شناسه : 39849 | انتشار : 24 مرداد 1400 - 21:23   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۳۱ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۱۳ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۰۴ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۱۱۴ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۵۸۹ تست در استان مثبت بوده و ۲۸۱ هزار و ۹۶۷ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی همچنین با اشاره به‌اعلام ۶ روز تعطیلی توسط ستاد ملی کرونا، گفت: برای اثر بخش بودن این تعطیلی‌ها، باید مصوبه‌های ستاد ملی کرونا از جمله ممنوعیت دسته‌روی و همچنین برگزاری عزاداری در اماکن مسقف اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  خاطرنشان کرد: به‌علت زیاد بودن تعداد بیماران غیرکرونایی تخت‌های بیمارستان و اورژانس استان پُر است، روز گذشته مشکل اکسیژن پیدا کردیم، بیش از این توانایی نداریم.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین با نامناسب توصیف کردن وضعیت کرونایی استان بیان داشت: امیدواریم تعطیلی ۶ روزه از چرخش و حرکت ویروس جلوگیری کند، البته به‌شرطی که از این فرصت به‌خوبی استفاده شود، مردم و هیئت‌های مذهبی نیز همکاری داشته باشند.

قدیر با بیان اینکه مطابق مصوبه‌ ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت دسته‌های عزاداری از نقطه‌ای به نقطه دیگر واقعا نباید صورت بگیرد، تصریح کرد: اجرای مصوبه‌های ستاد ملی کرونا واجب است و معاون هماهنگی امور زائرین استانداری و اداره کل تبلیغات اسلامی نیز همکاری کنند، تا در تاسوعا و عاشورا جلوی دسته‌روی گرفته شود.

وی در ادامه با تاکید بر ممنوعیت برپایی مجالس عزاداری در اماکن سرپوشیده و مسقف به‌عنوان دیگر مصوبه ستاد ملی یادآور شد: این تعطیلی‌ها در صورتی اثر بخش خواهد بود، که این ۲ مصوبه یاد شده اجرایی شود.

رئیس علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌تزریق حدود ۲۶۰ هزار دُز واکسن در استان گفت: هنوز واکسن به‌شکل حجیم و وسیع وارد استان نشده، روز گذشته به‌زحمت توانستیم ۱۵ هزار دُز واکسن را وارد کنیم، نیاز داریم که همه همکاری کنند که این پیک را پشت سر بگذاریم و مردم حداقل آسیب را ببینند.

قدیر با ضروری خواندن ایجاد هماهنگی بین علوم پزشکی و استانداری برای مصوبه‌های حوزه‌ سلامت گفت: درحالی که روزانه بین چهار تا پنج میلیارد ریال برای دارو و اکسیژن هزینه می‌کنیم، در مصوبه‌ها چیز دیگری نوشته شده که کارایی برای ما ندارند.

وی همچنین با اشاره به‌مصوبه استان مبنی بر اینکه علوم پزشکی تا پایان مردادماه ۲۵ مرکز واکسیناسیون را راه‌اندازی و روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن را نیز تزریق کند، بیان کرد: وقتی ۱۵ هزار دُز واکسن گرفتیم، چگونه ۲۵ هزار دُز واکسن را تزریق کنیم؟، مصوبه‌ها باید اصلاح شود.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.