استقبال نامطلوب سالمندان قمی‌ از واکسیناسیون

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه درصد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قم، کردستان و آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: سالمندان قمی به‌رغم اینکه در معرض خطر قرار دارند اما تمایلی برای دریافت واکسن ندارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال نامطلوب سالمندان قمی‌ از واکسیناسیون
شناسه : 39751 | انتشار : 20 مرداد 1400 - 21:36   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: یک هزار و ۹۲ تن در هفته اخیر در قم بستری شدند و تاب آوری نظام سلامت در قم مانند اغلب شهرهای کشور به مرحله اشباع رسیده و کادر درمان بشدت فرسوده شده است.

دکتر محبی گفت: بیش از ۲۰ هزار تست کرونا طی هفته اخیر در قم انجام شده و رکورد تست‌گیری در این استان از ابتدای شیوع این بیماری شکسته شده و از این بین، ۵ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید شناسایی شده است.

رئیس مرکز بهداشت قم ابراز کرد: با افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی طی دو هفته آینده تعداد فوتی‌های کرونایی در این استان با روند صعودی همراه خواهد شد.

به باور وی، قم در حال نزدیک شدن به نوک قله ابتلا به کروناست اما پیش بینی می‌شود دامنه استمرار قم در نوک قله طولانی‌مدت باشد.

محبی افزود: با روند فعلی قم در فاصله زمانی ۵ تا ۱۲ شهریورماه احتمالًا به نوک قله ابتلا به کرونا خواهد رسید اما اگر شرایط بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی استمرار یابد، زمان رسیدن به نوک قله و فوتی‌های کرونایی بیشتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: پنهان کردن بیماری پدیده‌ای‌است که طی روزهای اخیر به شدت در قم افزایش یافته و بسیاری از مبتلایان تمایلی برای حضور در مراکز درمانی نشان نمی‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به روند نامطلوب واکسیناسیون گروه سنی سالمندان، گفت: این افراد به‌رغم اینکه در معرض اصلی خطر قرار دارند اما تمایلی برای دریافت واکسن ندارند.

به گفته محبی، هفته گذشته شاهد مراجعه مردم سایر استان‌ها برای دریافت واکسن به قم بودیم که این مسئله طی روزهای گذشته مدیریت شده است.

وی گفت: درصد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قم، کردستان و آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است اما طی روزهای اخیر روند دریافت واکسن در قم سرعت بیشتری گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت قم ادامه داد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم نزدیک ۵۰ درصد است و تجربه نشان داده هر موقع که شیوه‌نامه‌های بهداشتی با بی‌توجهی همراه می‌شود درصد مبتلایان افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم وضعیت به شدت نگران کننده‌ای دارد و با استمرار وضعیت کنونی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان نیز درگیر این بیماری مرگبار خواهند شد.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.