استقرار ۱۳۰ آهن‌فروش در شهرک صنوف قم

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۱۳۰ واحد صنفی از آهن‌فروشان از سطح شهر، جمع‌آوری و در شهرک صنوف مستقرشده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقرار ۱۳۰ آهن‌فروش در شهرک صنوف قم
شناسه : 39731 | انتشار : 20 مرداد 1400 - 19:33   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا مظفری با اشاره به اهمیت ساماندهی مشاغل مختلف به شهرک صنوف، اظهار کرد: از سال ۷۴ آماده‌سازی شهرک صنوف آغاز شد اما پیشرفت خوبی نداشت و این پروژه در سال ۹۴ با مساحت ۱۳۶ هکتار به سازمان میادین واگذار شد و در فازهای مختلف عملیات عمرانی ازجمله خاک‌برداری،جدول‌گذاری، آسفالت و انتقال صنوف مزاحم با قوت و قدرت، پیگیری و انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ مورد از آهن‌فروشان عمده از سطح شهر، جمع‌آوری و در شهرک صنوف مستقرشده‌اند، افزود: مبلغ ریالی هزینه شده در شهرک صنوف با احتساب برق‌رسانی تا پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم ادامه داد: اقدامات مختلفی ازجمله،برق‌رسانی، جدول‌گذاری، آسفالت و نصب تابلوهای شناسایی و نصب ۱۸۰ کنتور برق در ۱۰ سوله برای استقرار و فعالیت صنف درب و پنجره ساز از نمونه اقدامات در این پروژه است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی صنوف وابسته به خودرو و احداث شهرک خودرویی تصریح کرد: احداث شهرک خودرویی باهدف ساماندهی مشاغل هسته مرکزی شهر و رفع مزاحمت‌های شغلی از مردم در محلات مختلف در سال‌های گذشته آغازشده است.

مظفری با تأکید بر اینکه شهرک خودرویی در زمینی به مساحت حدود ۳۳ هکتار و با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی در دست احداث است، عنوان کرد: تقریباً سطح اشغال ۹۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۴۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع در این شهرک، ساخته و مبلغ ریالی که پیرو اصل ۴۴ قانون اساسی برای هزینه ساخت با مشارکت بخش خصوصی صرف شده، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پیش‌بینی خیابانی ۴۵ متری و به طول ۴۵۰ متر مطابق طرح تفصیلی با هزینه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیونی در شهرک خودرویی یادآور شد:، طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب شهرک با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تصفیه فاضلاب است و در همین راستا سازمان به جمع‌آوری اطلاعات صاحبان مشاغل خودرویی در مناطق هشتگانه و استخراج آمار صنفی برای هدایت به شهرک خودرویی پرداخته است.

نوشته های مشابه
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.