تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع آیت‌الله حکیم تا آذرماه

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به زمان‌بندی بهره‌برداری از مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله حکیم، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان آذرماه ورودی و خروجی این تقاطع کامل عملیاتی شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع آیت‌الله حکیم تا آذرماه
شناسه : 39466 | انتشار : 12 مرداد 1400 - 17:42   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به افتتاح بلوار و تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حکیم، اظهار داشت: ادامه مسیر بلوار و تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله محمدباقر حکیم، پروژه‌ای بسیار طولانی است که عمده مسیر در حال بازگشایی و مسیر کاملاً باز است.

وی با بیان اینکه در ادامه این محور، خیابان یاسمن قرارداشته که نیاز به تعرض عرض دارد، ابراز کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان‌های فردوسی و آیت‌الله صدوقی برای مدیریت شهری بسیار مهم است و پیگیر هستیم تا خط بر آن اصلاح شود و بعد از تعریض خیابان یاسمن مسیر کامل بازگشایی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه تقاطع شهدای روحانیت نیز در ادامه این محور شریانی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در آینده تقاطع شهید زین‌الدین در منطقه سه و میدان نماز و کل مسیر عملیاتی می‌شود که در برخی از نقاط بحث تعریض و بحث تقاطع‌ها مطرح است که با اتصال کامل تکمیل شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های محور آیت‌الله محمدباقر حکیم عنوان کرد: این پروژه بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۴۰ متر طول مسیر داشته و خوشبختانه نقطه انفصال این بلوار برطرف شده و امید است در آینده نزدیک، مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح تکمیل و آماده بهره‌برداری برای شهروندان شود.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: برای این مسیر ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شامل بحث‌های تملکی، استهلاک، رفع معرض تأسیساتی، احداث شبکه روشنایی و تأمین برق و تقاطع غیرهمسطح ازجمله احداث شمع‌ها و رویه سازی ها و محور مستقیم شده که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

وی، زمان آغاز پروژه را شهریور ۹۷ دانست و با انتقاد از افزایش و نوسانات قیمتی اذعان کرد: با اینکه نوسان قیمت‌ها آزاردهنده بود ولی بدون وقفه تلاش شد تعطیلی نداشته باشیم و خوشبختانه شاهد حلاوت و شیرینی احداث پروژه هستیم؛ کاهش زمان سفر و کاهش بار ترافیکی در معابر کناری و تثبیت خط بر و خروج از آشفته‌بازار ترافیکی و رونق اقتصادی محلات و معابر با اتصال این محور عملیاتی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: همچنین اهداف بالادستی طرح تفصیلی و طرح جامع حمل‌ونقلی در آن دیده‌شده و رینگ ترافیکی با این پروژه و در آینده بحث تقاطع‌ها را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به زمان‌بندی بهره‌برداری از مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حکیم اظهار داشت: امیدواریم تا پایان آذرماه ورودی و خروجی این تقاطع کامل عملیاتی شود، هرچند یکی از رمپ‌ها به‌صورت کامل انجام‌شده و عملیات دیواره سازی و خاک‌برداری مانده و امید است تا هر کدام از مسیرها و رمپ‌ها به‌زودی به بهره‌برداری برسد و در دستور افتتاح قرار بگیرد تا مردم از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
نخستین دستگاه توموتراپی در قم راه‌اندازی می‌شود
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.