اعطای اقامت به ۲۵ سرمایه‌گذار خارجی در قم

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استان قم از اقامت پنج ساله ۲۵ سرمایه گذار عراقی، افغانستانی، پاکستانی و هندی در قم خبر داد و گفت: برای اولین بار در استان قم اقامت سه ساله و پنج ساله برای مهاجرین فعال در حوزه اقتصادی صادر شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعطای اقامت به ۲۵ سرمایه‌گذار خارجی در قم
شناسه : 38721 | انتشار : 23 تیر 1400 - 20:44   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، عباس شیر محمدی از ۱۱هزار بیمه شده اتباع به صورت رایگان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: تمام اتباعی که دارای کارت آمایش هستند، امکان استفاده از تمام خدمات بیمه سلامت را دارند.

وی در خصوص وضعیت تحصیل اتباع، بیان کرد: باتوجه به تاکید رهبری از سال ۹۴ تا کنون در استان قم ۴۱ هزار دانش آموز اتباع مشغول تحصیل هستند.

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین قم با بیان اینکه در صورت قانونی بودن اقامت، مهاجرین از تمام خدمات اجتماعی برخوردار خواهند بود، خاطر نشان کرد: نگاه امروزه به مهاجرین یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است.

شیرمحمدی در خصوص تسهیلات ویژه به مهاجرین بیان کرد: بعد از ۴۰ سال برای اولین بار در استان قم اقامت سه ساله و پنج ساله برای مهاجرین فعال در حوزه اقتصادی صادر شده است که همین امر سبب شکسته شدن سدهای موجود بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی است.

وی در ادامه نیز از اقامت پنج ساله ۲۵ سرمایه گذارعراقی، افغانی، پاکستانی و هندی خبر داد و اظهار کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی، در خصوص تولید و اشتغال منشأ اثر خواهد بود.

شیرمحمدی در خصوص وضعیت مهاجرین در استان قم تصریح کرد: به جرئت می‌توان گفت کمترین هزینه اقامت در دنیا به اتباع افغانستانی که قصد اقامت درایران دارند، تعلق می گیرد که یکی از دلایل آن دین و زبان مشترک و همسایگی با اتباع افغان است.

وی در خصوص وضعیت اجتماعی مهاجرین و پناهندگان در استان قم با بیان اینکه مهمترین آسیب اجتماعی اتباع، حاشیه نشینی است، خاطر نشان کرد: با کمک دفتر تسهیلگری جهاد دانشگاهی در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی پناهندگان و مهاجرین، طرح ها و برنامه هایی تدوین و اجرا شده است.

مدیر کل اداره اتباع استان قم پیرامون سهم ایران از خدماتی که سازمان ملل و دیگر نهاد های بین المللی برای مهاجرین ارائه می دهند، بیان کرد: با حمایت های صورت گرفته تا کنون سه مدرسه ساخته شده است اما به طور کلی سهم ایران کمتر از ۶ درصد است.

نوشته های مشابه
دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم در صدر شکایت‌های مردمی
همایش ملی دریاچه نمک و کنترل گردوغبار در قم برگزار می‌شود
‌خسارت ده هزار میلیاردی گردوغبار به قم
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مهار گردوغبار در قم
برپایی نمایشگاه نقاشی «فلورا» در قم
یادواره ۱۹۵ شهید گردان حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.