توزیع مخازن پسماند جزء‌ویژه در ادارات قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان، نباید زباله‌های الکترونیکی، لامپ‌های کم‌مصرف و باطری‌ها را وارد پسماند تر کنند، گفت: مخازن ذخیره‌سازی پسماند جزء‌ویژه به‌منظور تفکیک این نوع پسماند در ادارات توزیع می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع مخازن پسماند جزء‌ویژه در ادارات قم
شناسه : 38571 | انتشار : 21 تیر 1400 - 17:56   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله در مناطق و ادارات، اظهار کرد: برخی از پسماندهای تولیدشده در خانه و محل کار جزو پسماند جزء‌ویژه بوده و شهروندان هیچ اطلاعی از خطرات احتمالی آن ندارند.

به گفته وی، بی‌اطلاعی برخی از شهروندان از خطرات پسماندهای جزءویژه سبب می‌شود، این نوع زباله‌ها با پسماند عادی مخلوط شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: شهروندان، نباید زباله‌های الکترونیکی، لامپ‌های کم‌مصرف و باطری‌ها را وارد پسماند تر کنند، زیرا زباله‌های الکترونیکی حاوی سطح بالایی از فلزات سنگین مانند جیوه، سرب، نیکل و کروم بوده که بسیار خطرناک هستند.

میرابراهیمی با اشاره به اجرای طرح توزیع مخازن جزءویژه در ادارات شهر گفت: افزایش میزان مشارکت شهروندان در تفکیک این نوع پسماند می‌تواند علاوه بر کاهش خطر این نوع پسماندها برای خانواده‌ها و کارگران خدمات شهری، زمینه را برای دفع مناسب این نوع پسماندها فراهم سازد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.