موانع پیشروی متروی قم
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی با اشاره به برنامه زمانبندی فاز نخست خط یک مترو قم، اظهار کرد: پیشازاین قرار بود تست گرم فاز نخست خط یک تا پایان خردادماه سال جاری آغاز شود، اما تغییرات مدیریتی در رأس پیمانکاری طرح و همچنین ترخیص نشدن برخی تجهیزات از گمرک سبب شد تا این عملیات به تأخیر بیفتد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم بازهم به تأخیر بیفتد، گفت: این عملیات باید طبق برنامهریزیها تا پایان ۶ ماه نخست سال جاری به انجام برسد که البته این امر مشروط به تکمیل پُست برق و همچنین ترخیص برخی تجهیزات خارجی خریداریشده از گمرک است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: بنابراین اگر این مقدمات فراهم نشود، آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم عملاً به ۶ ماه دوم سال جاری موکول خواهد شد.
وی همچنین درباره پیشرفت فیزیکی دو ایستگاه میدان مطهری و ایستگاه میدان کشاورز یادآور شد: این دو ایستگاه، تنها ایستگاههای مسافرگیر فاز نخست خط یک مترو قم خواهند بود که خوشبختانه در مراحل پایانی قرار دارند، با این توضیح که ایستگاه میدان مطهری ۹۳ و ایستگاه میدان کشاورز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
درویشی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیشبینی زمان بهرهبرداری از کل خط یک مترو قم اذعان کرد: در حال حاضر و بر اساس شرایط موجود و برخی چالشهای بر سر راه این پروژه، نمیتوان به این سؤال پاسخ گفت، ضمن آنکه برنامهریزیها برای بهرهبرداری از فاز بعدی خط یک مترو قم پس از افتتاح فاز نخست انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم درعینحال درباره چالشهای فراروی پروژه قطار شهری قم عنوان کرد: مسائل مربوط به پیمانکاری طرح، مباحث قراردادی و همچنین دشوار بودن تأمین تجهیزات ضروری خارجی و عملیات ترخیص آنها از گمرک، بخشی از چالشهای پیشروی ما در پروژه قطار شهری قم است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Tuesday, 4 February , 2025