جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به مرز سیصد تن رسید و بیمارستان فرقانی هم به سانتر بیماران کرونایی اضافه شد تا قم یک قدم به روزهای قرمز کرونایی نزدیک‌تر شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 38254 | انتشار : 16 تیر 1400 - 21:12   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۷۱ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۵ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۹۲ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۴۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار بر اثر کرونا در قم جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۹۵۹ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۲۴۵ تست در استان مثبت بوده و ۶۸ هزار و۲۸۷ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند بیماری کرونا در قم صعودی است و میزان بستری ها در قم به حدود ۳۰۰ نفر رسید، گفت: در بین بیماران بدحال، بیماران جوان و میانسال نیز مشاهده می‌شود و در مدل جدید بیماری، درگیری ریه قابل توجه و متفاوت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: پیک بیماری را در کشور شاهد هستیم و از استان های جنوبی به سمت مرکز کشور، ویروس دلتا در حال چرخش و انتقال است.

قدیر تأکید کرد: سیاست های ما سلامت محور بوده و باید به دور از مسائل حاشیه ای در راستای رفع مشکلات و ارتقا سلامتی مردم گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: رنگ بندی فعلی استان، وضعیت نارنجی کرونایی است، اما تداوم آمار صعودی می تواند استان را به منطقه قرمز کرونایی وارد کند.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواست تا ضمن تداوم عدم قطع برق بیمارستان های دارای بیماران کرونایی، نسبت به عدم قطع برق بیمارستان کودکان نیز عنایت ویژه ای داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مرکز بستری موقت در دو بیمارستان کامکار و امیرالمومنین(ع) دایر بوده و بیماران کرونایی بدون بستری دائم می‌توانند در این مراکز مداوا شوند.

قدیر خاطرنشان کرد: از امروز مجدد بیمارستان فرقانی به سانتر بیماران کرونایی اضافه شد و مابقی بیمارستان ها نیز باید در آمادگی کامل باشند.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.