شهر بیست/ به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری ظهر امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی، 17 هزار اصله نهال در شهرک‌های صنعتی قم کاشته شد.

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی قم، مراسم آغاز هفته منابع طبیعی و جشن روز ملی درختکاری ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی در ورودی شهرک صنعتی ثامن‌الائمه واقع در بخش مرکزی برگزار شد.

رائد کمالی‌مقدم معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در این مراسم با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای ترویج فرهنگ درختکاری نسبت به امر درختکاری اهتمام دارند، بیان کرد: منابع طبیعی به تنهایی نمی‌تواند در ترویج فرهنگ درختکاری موفق باشد به همین علت به دنبال استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و گروه‌های مردمی است.

وی از اختصاص ۱۰ هزار اصله نهال توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برای کاشت در شهرک‌های صنعتی قم یاد کرد و افزود: هفت هزار اصله نهال نیز به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم به مناسبت هفته منابع طبیعی تهیه شده است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه کاشت این نهال‌ها از ابتدای اسفندماه آغاز شده است، مطرح کرد: عملیات کاشت این نهال‌ها تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن نیز این نهال‌ها با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای، آبیاری خواهد شد.