آیین نکوداشت اصحاب قلم در قم برگزار شد

آیین نکوداشت اصحاب قلم با حضور جمعی از مسئولان استانی و فعالان حوزه چاپ و نشر در مجتمع ناشران قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین نکوداشت اصحاب قلم در قم برگزار شد
شناسه : 38141 | انتشار : 15 تیر 1400 - 19:29   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، آیین نکوداشت اصحاب قلم با عنوان «قدر قلم» با حضور جمعی از مسئولان استانی و فعالان حوزه چاپ و نشر در مجتمع ناشران قم برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این آیین عنوان کرد: مسئولان فرهنگی قم قدر توفیق خدمت به ساحت قلم و اندیشه را مغتنم بدانند.

بیژن سلیمان‌پور افزود: انتظار می‌رود آیین قدر قلم بعد از کنترل و مهار بیماری کرونا با شکوه بیشتری برگزار شود و از صاحبان قلم بیشتری تجلیل به عمل آید.

به گفته وی، مبحث شرافت قلم و نوشتن در تاریخ ایران باستان و در منطق دین اسلام دارای اصالت و ارزش ذاتی است و خداوند در قرآن کریم بر قلم سوگند یاد کرده است.

معاون استاندار قم ادامه داد: گذر زمان نتوانسته جایگاه قلم و نوشتن را از محوریت خود خارج سازد و بقاء، دقت و عمیق بودن سه ویژگی مهم نوشتن است.

به باور وی، قلم اگر ریشه در تدین، شریعت و صدق داشته باشد اثرگذار می شود و می تواند گام بزرگی در ارتقا و بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه بردارد.

 

*سالانه ۱۰ هزار مجوز چاپ جدید در قم صادر می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز نیز در این آیین، بیان کرد: جایگاه حوزه نشر قم بدلیل تنوع و تکثر در چاپ و تولید محتوای دینی و فرهنگی در کشور، ویژه است.

سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز جدید برای چاپ کتاب در قم صادر می شود و برغم شیوع کرونا از تعداد صدور مجوز کاسته نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: ناشران قم به دلیل تعداد بالای آثار چاپی به خصوص در حوزه کتب دینی دارای جایگاه مهم و اثرگذاری در کشور و در سطح منطقه می باشند.

وی یادآور شد: هر وقت مقوله فرهنگ و کتاب در اولویت کلان مسئولان تصمیم ساز کشور قرار بگیرد می توان انتظار بهبود شرایط کشور در عرصه های مختلف را داشت.

 

*چاپ ۲۰ عنوان کتاب با موضوع انقلاب

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نیز با تاکید بر حمایت این سازمان از فعالان عرصه نویسندگی و قلم، گفت: تا پایان سال حدود ۲۰ کتاب در موضوع انقلاب اسلامی با حمایت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم به زیور چاپ آراسته خواهد شد.

آیین نکوداشت قدر قلم در قم

ابوالقاسم مقیمی افزود: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ضمن حمایت از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه قلم، نویسندگی از هر گونه تولید محتوا و کتاب به ویژه در موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی حمایت می نماید.

وی یادآور شد: در سال جاری حدود ۲۰ کتاب در حوزه انقلاب با حمایت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم به زیور چاپ آراسته خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: به مناسبت روز قلم امروز صرفا از جمعی از صاحبان پرشمار قلم قم با همکاری مجتمع ناشران تقدیر می شود.

در این مراسم از حجج اسلام صادقی اردستانی و حیدری ابهری نویسنده و پژوهشگر دینی، عبدالرحیم موگهی در حوزه ویراستاری، مجید ملامحمدی در حوزه نویسندگی، محمدرضا آزاد در عرصه تئاتر و هنر، زهره شریعتی فعال در حوزه نویسندگی، سید علی نقیب شاعر و رضا یزدانی جوان فعال در حوزه نویسندگی و شعر آیینی با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

نوشته های مشابه
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
نخستین دستگاه توموتراپی در قم راه‌اندازی می‌شود
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.