نمدسازی در قم احیا می‌شود

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از احیای هنر سنتی نمدسازی در این استان خبر داد و گفت: نمدسازی از قدیمی‌ترین شیوه‌های نساجی بوده که امروز هم طرفداران خاص خود را دارد و در درمان برخی از بیماری‌ها از آن استفاده می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمدسازی در قم احیا می‌شود
شناسه : 38005 | انتشار : 13 تیر 1400 - 19:16   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از کارگاه صنایع‌دستی الیاف طبیعی و منسوجات سنتی کهن، اظهار کرد: نمدسازی یکی از هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی کهن در شهر قم محسوب می‌شود که حفظ و احیای این هنر و صنعت می‌تواند در ایجاد اشتغال نیز نقش داشته باشد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه نمدسازی از قدیمی‌ترین شیوه‌های نساجی بوده است، افزود: امروز نمد طرفداران خاص خود را دارد و در درمان برخی از بیماری‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ارجمندی با اشاره به فواید منسوجات سنتی کهن، ادامه داد: بعضی از افراد قابلیت درمانی برای نمد قائل هستند که می‌توان با مطالعه علمی روی آن و راهنمایی صنعتگران، تولید نمد را به مسیر درستی هدایت کرد.

وی با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های بی‌نظیر بانوان در تولید نمد، گفت: ساخت نمد جزءِ آن دسته از فعالیت‌هایی است که می توان در خانه انجام داد و آن را جزء مشاغل خانگی قلمداد کرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: تمام تلاش معاونت صنایع‌دستی قم ضمن کسب درآمد برای کارآفرینان این حوزه این است که از طریق تسهیلات به حفظ و توسعه این هنر کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.