توسعه خدمات الکترونیکی شهرداری قم/ مراجعات حضوری نصف شد
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمد حسینی روند تکمیل ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری به شهروندان را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: درخواست شهروندان در حوزه ملک و ساختمان بسیار پیچیده بوده و مردم با عناوین مختلفی باید به شهرداری مراجعه کنند.
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم، از ارائه ۳۲ نوع خدمت الکترونیک در حوزه ساختمان و ملک خبر داد و افزود: هر یک از این خدمات برای رسیدن به مرحله ارائه کامل خدمات الکترونیکی، مسیر پیچیدهای را باید طی کرده و زمانبر است.
محمدحسینی درصد الکترونیکی شدن هر یک از ۳۲ خدمت را متفاوت دانست و ابراز کرد: در مواردی مانند صدور گواهی پایان کار، برای پروندههایی که تخلف و جریمه ماده ۱۰۰ نداشته و مطابق پروانه کار تمامشده، گواهی پایان کار بهصورت کاملاً الکترونیکی صادر میشود.
وی با اشاره به لزوم مراجعه مردم در صورت عدم تفکیک زمین و اراضی مشاع تصریح کرد: شهروندانی که فاقد سند ششدانگ بوده و سند ملک قولنامهای، مشاع و یا تفکیک نشده دارند، باید به شهرداری مراجعه کرده و سند خود را قبل از هر درخواستی تعیین تکلیف کنند.
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: افرادی که قبل از درخواست صدور پروانه، کد نوسازی دریافت نکردهاند نیز باید در مراحلی بهصورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند، اما ارتباط با سایر ارگانها مانند نظاممهندسی کاملاً بهصورت الکترونیکی انجامشده و نقشهها در سامانه بارگذاری میشود.
وی از کاهش ۴۸ درصدی حضور شهروندان در مراحل ابتدای ثبت درخواست پروانه ساختمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: از شهریور سال ۹۹ تا فروردین سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۶ درصد درخواستها بهصورت الکترونیک در سامانه ثبتشده و در حال تکمیل سامانه برای انجام تمام ۳۲ خدمت بهصورت الکترونیکی هستیم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Monday, 3 February , 2025