ورود قم به وضعیت آبی کرونایی دور از انتظار نیست/ سالمندان قمی رغبتی به واکسیناسیون ندارند

رئیس مرکز بهداشت قم با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده و با ادامه روند کنونی انتظار می‌رود قم وارد وضعیت آبی کرونایی شود، گفت: فقط ۴۰ درصد از گروه‌های هدف در قم تاکنون واکسن زده‌اند و استان قم در زمینه اقناع‌سازی مردم با چالش روبه‌روست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ورود قم به وضعیت آبی کرونایی دور از انتظار نیست/ سالمندان قمی رغبتی به واکسیناسیون ندارند
شناسه : 36677 | انتشار : 05 خرداد 1400 - 13:48   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه کاهش نمونه های مثبت بیماری در قم حاکی از کمتر شدن اپیدمی کرونا در این استان است، گفت: هزار و ۲۵۱ بیمار قطعی طی یک هفته گذشته در قم شناسایی شده که نسبت به هفته قبل از آن ۵۰۰ تن کمتر بوده است.

به گفته وی، طی یک هفته گذشته تعداد نمونه های مثبت کرونا نسبت به یک هفته قبل آن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و با ادامه روند کنونی انتظار می‌رود، قم وارد وضعیت آبی کرونایی شود.

رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: طی یک هفته گذشته ۳ هزار و ۴۵۹ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی مورد رهگیری قرار گرفته اند.

محبی اظهار کرد: تاکنون ۶۳ هزار دز واکسن کرونا به استان قم تحویل داده شده است و روند واکسینه افراد در گروه های هدف تداوم دارد.

رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: فقط ۴۰ درصد از گروه های هدف در قم تاکنون اقدام به زدن واکسن کرده اند و استان قم در زمینه اقناع سازی مردم با چالش روبه‌روست.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: در حالی روزانه حدود ۷۰۰ دز واکسن در قم تزریق می شود که در برخی استان‌ها روزانه ۳۴ هزار دز واکسن تزریق می شود و با ادامه این روند استان قم در آینده با مشکل روبه رو می‌شود.

محبی افزود: تاکنون ۵۴ درصد از کل واکسن های تحویل داده شده به قم به افراد تزریق شده و با ادامه این روند سبد و سهم استان قم در سهمیه واکسن کاهش یافته و به سبد استان‌های دیگر افزوده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: ۴ بیمار مبتلا به کرونای هندی در قم شناسایی شده‌اند و شاهد پراکندگی این نوع از ویروس در استان نیستیم.

محبی تصریح کرد: امکان برگزاری نماز جماعت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در فضاهای روباز آن وجود دارد و برای فرهنگسازی در بین متولیان فرهنگی پیشنهاد می شود برگزاری نماز جماعت در این اماکن بصورت زنده از سیمای استانی و ملی پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در قم نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است و شرایط به سمت مطلوبیت بیشتر در حرکت  است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.