استقبال مطلوبی از واکسیناسیون سالمندان در قم نشد/ محموله جدید واکسن در راه است

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه در گروه سنی بالا استقبال مطلوبی از واکسیناسیون نداشتیم، گفت: انتظار می‌رفت که در قم نیز مانند شهرهای دیگر شاهد مطالبه بیشتر واکسیناسیون باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال مطلوبی از واکسیناسیون سالمندان در قم نشد/ محموله جدید واکسن در راه است
شناسه : 36456 | انتشار : 29 اردیبهشت 1400 - 21:09   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برنامه واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال و کمتر از آن در اردیبهشت‌ماه و خردادماه، اظهار داشت: در استان در گروه سنی بالا استقبال مطلوبی از واکسیناسیون نداشتیم و انتظار می‌رفت که مانند شهرهای دیگر شاهد مطالبه بیشتر واکسیناسیون باشیم.

وی افزود: ما واکسن ها را بر اساس جمعیت گرفته بودیم و از آنجایی که وزارت بهداشت بر اساس مصرف، نوبت‌های بعدی واکسن را اختصاص می‌دهد، تصمیم مرکز بهداشت استان این بود که گروه‌های سنی را روی جوان‌ترها قرار دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در مناطق شهر قم گروه سنی ۷۰ سال را فراخواندیم و تا پایان هفته جاری و هفته آینده نیز این گروه سنی را ادامه خواهیم داد و در مناطق روستایی هم به دلیل کم بودن جمعیت سالمندی، گروه سنی ۶۰ سال به بالا را فراخوان دادیم‌.

محبی یادآور شد: از مجموع ۳۸ هزار واکسنی که در استان داشتیم، تقریبا ۳۱ هزار واکسن تزریق شده و احتمالا محموله جدید واکسن را دریافت کنیم.

وی گفت: خوشبختانه پیش بینی که در خصوص افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی در استان داشتیم، اتفاق نیفتاده و تعداد موارد مرگ در مقایسه با هفته قبل روند کاهشی داشته و از هفته آینده نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تعداد کل آزمایش‌های کرونایی قم نیز روند کاهشی را طی می کند و از ۱۱ هزار ۶۹۸ مورد به هشت هزار و ۲۰ مورد کاهش یافته که یک‌هزار و ۷۸۴ مورد مثبت شده‌است.

محبی همچنین با بیان اینکه در یک ماه اخیر هفت هزار و ۴۰۹ خانوار در قالب طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار گرفتند افزود: روند تعداد افراد رهگیری شده نیز با چهار هزار و ۳۵۳ مورد کاهشی بوده که قم در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: با حمایت‌های استانداری قم و تلاش هلال احمر نخستین رصد خانه قرنطینه خانگی در قم راه اندازی شد.

وی با اشاره به نرخ استفاده از ماسک در استان گفت: میزان استفاده ماسک در بین کارکنان اداره‌ها ۲ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۴ درصد است که این نرخ در قم بیش از ۷۰ درصد است.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.