سکونت ۲۰درصد جمعیت قم در منطقه دو/ ۵۰ درصد بافت منطقه نیازمند بازآفرینی است

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه این منطقه، ۲۰ درصد جمعیت استان را با در برگیری ۱۰ درصد مساحت شهر در خود جای داده است، گفت: حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه وجود دارد که با محله‌های هدف شیخ‌آباد، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده، نیازمند بازآفرینی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سکونت ۲۰درصد جمعیت قم در منطقه دو/ ۵۰ درصد بافت منطقه نیازمند بازآفرینی است
شناسه : 36430 | انتشار : 29 اردیبهشت 1400 - 19:20   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی سردار شهید رضا عزیززادگان با قدردانی از تلاش مسئولان استانی و شهری برای رفع مشکلات منطقه دو شهری قم، اظهار داشت: در یک ماه گذشته این سومین پروژه کلان این منطقه است که به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه از سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب به استان قم ۱۰ سال می‌گذرد و شهروندان قمی ساکن در منطقه دو خوشبختانه از خدمات و برکات این سفر بهره‌مند شده‌اند، افزود: احداث طرح زیرگذر شهدای روحانیت، اجرای زیرگذر عظیم و بزرگ بلوار جمهوری اسلامی که در دست احداث است، بهره‌برداری بوستان حنانه و رمپ و لوپ پل ۹ دی ازجمله پروژه‌های کلان منطقه بوده که برخی در دست اقدام و برخی در این سال‌های اخیر افتتاح‌شده است.

وی ابراز کرد: یک زمانی ارتباط منطقه و مناطق شهری پل شهید مصطفی خمینی(ره) بود که خوشبختانه با احداث زیرگذر و روگذرهای متعدد که انجام‌شده فضای خوب و ارتباط خوبی بین مناطق انجام‌شده است که جای قدردانی دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه این منطقه، ۲۰ درصد جمعیت استان را با در برگیری ۱۰ درصد مساحت شهر در خود جای داده است، ابراز کرد: حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه وجود دارد که با محله‌های هدف شیخ‌آباد، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده، نیازمند اقدامات بازآفرینی، توسعه و کمک‌های استانی است.

رحیمی ادامه داد: این منطقه در خصوص فضای سبز امکانات خوبی دارد و با توجه به نوع دسترسی، نیازهای مردم متفاوت است که دراین‌باره باید تلاش شود.

وی یادآور شد: وجود بافت‌های ناسازگار همانند دکل‌های برق و قرار گرفتن ۱۲۰ منزل در زیر این دکل‌ها و برخی دامداری‌ها در اطراف بوستان جوان، توسعه خدمات را با مشکل مواجه کرده که درخواست داریم ستاد بازآفرینی اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به تشکیل نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان قم گفت: با توجه به اینکه ۳۰ درصد اعتبار در اختیار ستاد بازآفرینی قرار دارد ما می‌توانیم بهره‌برداری و استفاده لازم را از این اعتبارات داشته باشیم.

رحیمی، افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عزیززادگان را سبب ایجاد پویایی و نشاط بین جوانان این منطقه دانست و گفت: ۵۰ درصد بافت منطقه دو شهری نیازمند بازآفرینی است.

نوشته های مشابه
بازدید خبرنگاران از کشتارگاه طیور بهاران +تصاویر
بست شرقی حرم مطهر محور سوغات و صنایع دستی شود
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.