ثبت ۱۴۸۳ تخلف جمعآوری و ساماندهی زبالهگردها در قم
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله میرابراهیمی، عملکرد حوزه اجرایی سازمان پسماند شهرداری قم در سال ۹۹ را مورد ارزیابی قرارداد و اظهار داشت: اقدامات سازمان در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر در بسیاری از برنامههای شهرداری قابلتوجه بوده است.
وی از راهاندازی و بهرهبرداری سامانه هوشمند مدیریت و جمعآوری پسماند خشک خبر داد و افزود: این سامانه با نام «زیپاک» به ارائه خدمات در بستر تکنولوژی و فناوری پرداخته و توانسته بسیاری از مشکلات در بخش هماهنگیها و تأخیرها را از میان بردارد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، هدف از راهاندازی این سامانه را حمایت از محیطزیست و یکپارچهسازی و متمرکز سازی تحویل پسماند به غرفهها و رانندگان دانست و گفت: یکپارچهسازی و متمرکزسازی هزینه کرد اعتبار ریالی همیاران، بهبود چرخه مدیریت پسماند و جمعآوری بانک اطلاعات همیاران پسماند از دیگر اهداف راهاندازی این سامانه بوده است.
وی، تعداد خودروهای جمعآوری پسماند خشک در مناطق را ۲۵۰ خودرو اعلام و بیان کرد: در سال ۹۹ تعداد ۲۵۰ باکس جمعآوری نخاله ساختمانی نیز در سطح مناطق افزایشیافته و یکمیلیون و ۶۵۴ هزار و ۷۱۰ مترمکعب حجم پسماند عمرانی و ساختمانی جمعآوریشده است.
میرابراهیمی، حجم خاک بازیابی شده در پروژههای عمرانی ساختمانی را یکمیلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب عنوان و تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد چهار هزار و ۵۰۰ مخزن ذخیرهسازی در مجتمعهای مسکونی، مراکز تجاری و اداری تحویل دادهشده و آموزشهای لازم نیز ارائهشده است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه مدیریت پسماند گفت: دو هزار و ۵۰۰ صنف، ۳ هزار و ۷۰۰ اداره و ۱۰۰ فروشگاه در سال ۹۹ مورد آموزش مفاهیم مدیریت پسماند قرار گرفتند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همچنین آمار شناسایی متخلفین را اعلام و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۸۳ مورد تخلف در جمعآوری و ساماندهی زباله گردها و متخلفین قانون مدیریت پسماند شناساییشده و در حال رسیدگی است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Monday, 3 February , 2025