مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم خبر داد

تشکیل بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف و شکایت از اصناف قم/ اجرای طرح نظارت و بازرسی ویژه ایام نوروز

شهر بیست/ مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم از تشکیل 1915 پرونده تخلف و شکایت مردمی خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته، بیشترین تخلفات و شکایت ها در دو صنف فروشندگان خواروبار و لوازم خانگی بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشکیل بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف و شکایت از اصناف قم/ اجرای طرح نظارت و بازرسی ویژه ایام نوروز
شناسه : 3568 | انتشار : 08 اسفند 1397 - 13:23   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: نقش نظارت و بازرسی اصناف در شرایط فعلی اقتصادی و به خصوص از چند ماه اخیر، بسیار مهم و ویژه بوده است.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم از شناسایی ۳۸۸۱ واحد بدون پروانه در قم خبر داد و افزود: ۲۵ هزار و ۳۰۲ مورد بازرسی از ابتدای امسال انجام شده است.

جعفری همچنین از تشکیل ۱۹۱۵ پرونده تخلف و شکایت مردمی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۴۲۴ مورد گران فروشی، ۳۱ مورد کم فروشی، ۲۴۱ مورد تقلب، ۱۶ مورد احتکار، ۹۵۰ مورد عدم درج قیمت، ۹۶ مورد عدم صورت‌حساب، ۱۸ مورد تداخل صنفی، ۲۴ مورد حراج غیرقانونی و ۱۸۲ مورد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی ما رسیدگی به شکایت های مردمی است، افزود: در چند ماهه اخیر بیشترین تخلفات در دو صنف خواروبار و لوازم خانگی بوده است.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم از فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه و بدون پروانه خبر داد و گفت: ۱۶ تیم بازرسی از سوی اتاق اصناف به صورت مستقل و مشترک فعالیت دارند و بازرسی محدود به ساعت خاصی نیست.

جعفری بر لزوم آگاهی مردم تأکید کرد و افزود: شکایت های مردمی از اصناف متخلف، به سرعت رسیدگی می شود

وی افزود: ۳ هزار واحد صنفی ویژه بانوان در قم فعال است و تیم بازرسی بانوان نیز از این مراکز بازدید مرتب دارند.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم همچنین از اجرای طرح نظارت و بازرسی ایام نوروز خبر داد و گفت: مدیریت نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم طرح نظارت ویژه نوروزی خود را از تاریخ اول بهمن در تمامی واحدهای صنفی قم اجرایی کرده است.

جعفری تصریح کرد: شهروندان توجه کنند که هرگونه کالا و خدمات مورد نیاز خود را ضمن دقت در خرید، از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر تهیه کنند.

وی افزود: همچنین در صورت خرید و دریافت کالا و خدمات، فاکتور معتبر ممهور به مهر و امضا را از فروشنده درخواست کنند.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف قم تصریح کرد: شهروندان هرگونه گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاقدین پروانه کسب و … را به مدیریت بازرسی و نظارت اصناف قم اطلاع دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلفن ثابت ۳۷۷۵۱۲۱۲، آماده دریافت هرگونه شکایت ها و گزارش های مردمی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
اتصال ۴۱ درصد مشاورین املاک قم به سامانه ثبت اسناد
اتمام حدنگاری اراضی زراعی استان قم/ ۳۰۰ بنگاه غیرمجاز پلمب شدند
دو معیار انتخاب مدیران قم
انتقاد از وضعیت نامناسب نگارگذر خیابان صفائیه قم +تصاویر
پیشرفت ۴۰ درصدی احداث مرکز جامع سرطان در قم
دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم نصب شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.