بازگشت قم به روزهای قرمز کرونایی

با افزایش شمار بیماران بستری شده در مراکز درمانی قم به دلیل ابتلا به کرونا، وضعیت استان قم نیز همانند بسیاری از استان‌های کشور، قرمز اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشت قم به روزهای قرمز کرونایی
شناسه : 34954 | انتشار : 18 فروردین 1400 - 19:44   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، قم از امروز ۱۸ فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شد. رنگ قرمز به عنوان منطقه پرخطر کرونایی محسوب می‌شود و با ورود قم به منطقه قرمز باید محدودیت های ویژه این شرایط اعمال شود.

بر اساس اعلام ایرنا، محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران قم از ورود مجدد قم به منطقه قرمز کرونایی خبر داد و نسبت‌به روند و شیب بسیار صعودی ابتلا به کووید۱۹ هشدار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: قم از امروز وارد منطقه قرمز کرونایی شده و شیب ابتلا به کووید ۱۹ با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش است و انواع ویروس های جهش یافته در بین مردم شایعه شده است.

به گفته وی، تست‌های مثبت کرونا در قم از ۱۰ درصد به بیش از ۵۰ درصد رسیده و با روند کنونی ابتلا به کرونا طی روزهای آینده امکان پاسخگویی بیماران از بین می‌رود و هم اکنون تخت های آی سی یو بیمارستانی در حال تکمیل شدن است.

قدیر یادآور شد: طی دو هفته آینده میزان مرگ و میر در این استان بشدت بالا خواهد رفت و نگران کمبود تخت های بیمارستانی هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۵ بیمار کرونا مثبت در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۴۱ نفر آنان وخیم است، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۸۹ تست کرونا انجام شده که ۴۲۶ مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از چالش های قم در مبارزه با کرونا، ابتلای خانوادگی به این ویروس به ویژه در سطح روستاها و بخش‌هاست.

وی بیان کرد: با هماهنگی دادستانی قم، افرادی که قرنطینه را بشکنند به محاکم قضایی معرفی خواهند شد و با آنها برخورد قضایی می شود.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.