دومین خط تفکیک زباله و تولید «کود کمپوست» قم افتتاح می‌شود

شهردار قم با اشاره به جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن پسماند در شهر قم و تبدیل ۳۰۰ تن آن به کود کمپوست، ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰، خط دوم تولید کمپوست نیز افتتاح شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دومین خط تفکیک زباله و تولید «کود کمپوست» قم افتتاح می‌شود
شناسه : 34771 | انتشار : 14 فروردین 1400 - 15:47   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار داشت: سرانه فضای سبز در سال ۹۴ میزان ۱۳.۸ مترمربع بوده که در سال گذشته به بیش از ۲۰ مترمربع رسید و قم سومین کلانشهر در زمینه سرانه فضای سبز شد.

شهردار قم با بیان اینکه افزایش این میزان فضای سبز در شهر قم از اقدامات مهم در سال‌های گذشته به شمار می‌رود، ابراز کرد: این یک حرکت بزرگی بود و حجم فضای سبز به بیش از ۲۶ میلیون و ۹۸۵ هزار مترمربع  رسید که در واقع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز است.

سقائیان نژاد، افزایش بوستان‌های ویژه بانوان را موردتوجه قرار داد و افزود: ۷ بوستان برای بانوان و در مجموع ۳۷۲ بوستان در قم داریم که همه آن‌ها ایمن است، در سال‌های نخست خدمت در قم اکثر بوستان‌های شهری ناایمن بوده و دو مورد حادثه داشتیم، که خوشبختانه امروز آب‌نماها، بوستان‌ها و پارک‌های کودکان ایمن است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت بوستان‌ها در طرح جامع ایمنی شهری قم ۱۴۰۰ پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: ضمن اینکه در این طرح، آتش‌نشانی قم در سطح بالایی قرار دارد، چراکه اولین رکن ایمنی است.

شهردار قم با اشاره به وضعیت جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر عنوان کرد: روزانه ۷۰۰ تن پسماند در شهر قم جمع‌آوری می‌شود که ۳۰۰ تن آن تبدیل به کود کمپوست می‌شود که امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۰ خط دوم تولید کمپوست نیز افتتاح شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: با بهره‌برداری از خط دوم، ۳۰۰ تن دیگر از زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن باقی‌مانده در بازیافت و تفکیک از مبدأ ساماندهی می‌شود.

وی در مورد زباله‌های بیمارستانی عنوان کرد: قم تنها شهری است که امحا کننده پسماند بیمارستانی دارد، این دستگاه با هدیه‌ای از کشور چین به ایران و با حمایت نمایندگان در اختیار قم قرار گرفت که ازنظر زیست‌محیطی قدمی بزرگ محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.