رئیس انجمن عکاسان قم خبر داد:

برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی «خیام» در قم

شهر بیست/ رئیس انجمن عکاسان قم از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده ششمین جشنواره بین‌المللی «خیام» در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی «خیام» در قم
شناسه : 3436 | انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶   پرینت

ابراهیم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی عکس «خیام»، اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، عکاسانی از بیش از ۵۰ کشور جهان با ۱۳ هزار اثر شرکت کردند.

وی تصریح کرد: اختتامیه ششمین جشنواره خیام، دی ماه سال جاری در تهران با حضور رئیس فدراسیون هنر جهانی عکاسی(فیاپ) برگزار شد.

رئیس انجمن عکاسان قم افزود: تعداد ۱۲۰ قطعه اثر منتخب برای چاپ کتاب و نمایشگاه انتخاب شد که از این تعداد با توجه به محدود مکانی نگارخانه، فقط ۹۰ اثر برتر این جشنواره در نگارخانه فرهنگ قم به نمایش درآمده است.

سلیمانی تصریح کرد: عکاسان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی در قم می توانند تا نهم اسفند در ساعت های ۹/۵ صبح تا ۱۲/۵ و ۱۶ تا ۲۰، از آثار منتخب ششمین جشنواره خیام در نگارخانه فرهنگ بازدید کنند.   

وی هدف از برپایی نمایشگاه را انعکاس فعالیت های عکاسی جهانی در قم دانست و افزود: برگزاری این جشنواره ها برای شناخت هرچه بیشتر علاقه مندان و هنرمندان عکاسی استان مفید است.

رئیس انجمن عکاسان قم با بیان اینکه در ششمین دوره جشنواره خیام شاهد برگزیده های بیشتری در بخش مسابقه از عکاسان ایرانی بودیم، اظهار کرد: همچنین کیفیت آثار این دوره نسبت به دوره های قبلی بهتر و حضور ایرانی‌ها به مراتب قوی‌تر بود و رئیس فدراسیون جهانی فیاپ هم اذعان داشت که کیفیت آثار عکاسان ایرانی رشد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی جشنواره خیام، تصریح کرد: جشنواره خیام، تنها رویداد بین المللی عکس ایران است که از بخش خصوصی شکل گرفته و شش سال است به طور متوالی برگزار شده و برای اینکه استانداردهای جهانی را در برگزاری، داوری و انتشار کتاب رعایت کند، کاملاً زیر نظر فدراسیون هنر عکاسی برگزار می شود.

رئیس انجمن عکاسان قم با بیان اینکه آثار برگزیده در هر دوره در اکثر مراکز استان ها در قالب نمایشگاه به نمایش در آمده است، افزود: همچنین بعد از عرضه آثار در قالب نمایشگاه، کتاب توزیع شده و بعد از توزیع کتاب، فایل PDF کتاب هم در سطح عموم تکثیر شده و این جشنواره هیچ رقیبی در این عرصه ها ندارد.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: قم در طول شش سال گذشته، بعد از تهران و کرج، معمولاً دومین یا سومین شهر ایرانی است که نمایشگاه آثار جشنواره خیام را برگزار کرده است.

نوشته های مشابه
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.