آغاز ثبت‌نام داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه

معاون آموزش حوزه های علمیه از آغاز ثبت‌نام داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به ورود به حوزه از سراسر کشور می‌توانند از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز ثبت‌نام داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه
شناسه : 33731 | انتشار : 20 اسفند 1399 - 18:45   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام رستم‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های پذیرش ورود به حوزه های علمیه،‌ضمن تبریک عید مبعث به ثبت‌نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: سایت سازمان سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به نشانی  http://www.paziresh.ismc.ir از امروز باز شده و آقایان متقاضی ورود به حوزه از سراسر کشور، می‌توانند از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی گفت: دفترچه پذیرش در سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه موجود و قابل دریافت است اما متقاضیان می توانند به مدارس علمیه شهرستان ها نیز جهت دریافت آن مراجعه کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: از چند سال پیش رویکردی با محوریت به‌گزینی را در نظر داشته ایم و امسال نیز با این نگاه به پذیرش طلاب اقدام می‌کنیم و خوشبختانه میانگین معدل نمرات تحصیلی ورودی های حوزه در سال های اخیر ارتقاء یافته است.

معاون آموزش حوزه های علمیه بیان داشت: ظرفیت فعلی حوزه برای پذیرش نهایی در حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر است. ۴۱۶ مدرسه علمیه امسال مجوز برای پذیرش طلاب در سطح یک را دریافت کرده اند.

رستم‌نژاد افزود: برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز ظرفیت وجود دارد و می توانند تحت شرایطی که در دفترچه پذیرش حوزه های علمیه ذکر شده، ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: در حدود ۱۰۰۰ نفر از داوطلبان پذیرش شده در حوزه علمیه استان قم مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه های علمیه در روز جمعه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ و رأس ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود؛ در حال حاضر و در صورت مساعد بودن شرایط آنچه در اولویت قرار دارد، برگزاری این آزمون به شکل حضوری است.

نوشته های مشابه
تجلیل از فیلمساز قمی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان
چراغ «آسمان» روشن شد
دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم در صدر شکایت‌های مردمی
همایش ملی دریاچه نمک و کنترل گردوغبار در قم برگزار می‌شود
‌خسارت ده هزار میلیاردی گردوغبار به قم
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مهار گردوغبار در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.