تلاش شهرداری برای توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به فعالیتهای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینهسازی خدمات برای شهروندان راهاندازی شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: شهرداری از سالهای گذشته در حوزه پیادهسازی سامانههای الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده و این خدمات سابقهای ۲۰ ساله در ارائه سرویسها در شهرداری قم دارد.
محمدحسینی با بیان اینکه برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات به شهروندان این سازمان مستقل تشکیلشده است، ابراز کرد: در این مدت، رویکرد سازمان توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداختهای غیرحضوری و الکترونیکی است.
وی عنوان کرد: گامهای زیادی در این مدت برداشتهشده و به توسعه زیرساختهای لازم پرداختهایم و زیرساختها و شبکه ارتباطی خوبی در بستر فیبر نوری و سایر شبکههای اطلاعاتی به وجود آمده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به راهاندازی سامانههای نرمافزاری در سالهای گذشته، تصریح کرد: عمدهترین این سامانهها میز خدمت الکترونیکی با نام قمیار است، هرچند در ابتدای راه هستیم اما در توسعه همهجانبه این سامانهها اقدامات مهمی شکلگرفته است.
محمدحسینی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن قمیار در قم به مردم معرفیشده و این نسخه نرمافزاری در شهرهای دیگری با اسامی مختلفی در خدمت شهروندان است که عمده این نرمافزارها توسط شهرداریها ارائهشده است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 31 January , 2025