جشن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار شد +تصاویر

شهر بیست/ جشن سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم با حضور جمعی از خادمان و با انعکاس از بسترهای رسانه‌ای در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار شد +تصاویر
شناسه : 28550 | انتشار : 19 آبان 1399 - 19:02   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به قم ظهر امروز طی آیینی با حضور جمعی از خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها گرامی داشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم و همچنین سید حسین مؤمنی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن پرداختند؛ همچنین حسن شالبافان به‌عنوان مداح و سید مهدی تحویلدار به‌عنوان مجری این برنامه ایفای نقش کردند.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی با بیان اینکه تنها امام زاده‌ای که حداقل سه امام معصوم توصیه به زیارت ایشان کرده‌اند، وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست، گفت: تنها امام زاده‌ای که هم زیارت نامه‌شان را امام معصوم انشاء کرده‌اند و هم ادب در ورود را برایشان بیان کرده‌اند حضرت معصومه سلام‌الله هستند که امام رضا علیه السلام فرمودند که در هنگام خواندن زیارت ایشان بالای سر ایشان به صورت ایستاده و رو به قبله زیارت را بخوانید و قبل از ورود به زیارت ۳۴ مرتبه الله اکبر، ۳۳ مرتبه سبحان الله و ۳۳ مرتبه الحمد الله بگویید.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: تنها امام زاده‌ای که مقام شفاعت به ایشان اختصاص داده شده و واضح در کلام معصوم این جایگاه برایشان آورده شده حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست.

مؤمنی افزود: در روایات هم فراوان نسبت به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها توصیه شده است و سه امام معصوم از جمله حضرت صادق، حضرت رضا و حضرت جواد علیهم السلام تصریح کرده‌اند که ثواب زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها وارد شدن به بهشت است.

وی افزود: آیت الله گلپایگانی فرموده است که فضیلت زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قدری روشن است که نیازی به استفاده از ادله اجتهادی نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها یک امر مستحبی است که ثمره آن یک امر وجوبی از جانب پروردگار است، گفت: آیت الله مرعشی نجفی منبر خود را روبروی ضریح می‌گذاشتند و می‌فرمودند که باید نگاه من به ضریح حضرت معصومه سلام‌الله علیها باشد تا بتوانم درس خود را برای طلاب بگویم.

وی با اشاره به برکت وجودی حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اظهار کرد: در روایت است که مردی از قم حرکت و مردم را به دین خدا دعوت می‌کند و باور ان مرد بزرگ حق است؛ در ادامه روایت امده است که عده‌ای دور این مرد جمع می‌شوند که مانند آهن حرارت دیده‌اند و هیچ ترسی در آنها راه ندارد و صفات زیادی را برای این مردان در این روایت ذکر می‌کنند تا اینکه در نهایت می‌فرماید همه اینها به خاطر این است که بر خدا توکل دارند.

وی با بیان اینکه خدام این حرم خادم همه معصومین هستند، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند که حرم ما اهل‌بیت علیهم‌السلام، قم است بنابراین خدمت به این حرم خدمت به همه معصومین است.

خاطرنشان می‌شود، این مراسم به علت شیوع ویروس کرونا بدون حضور عموم مردم و با حضور محدود خادمان حرم مطهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و از رسانه‌های مختلف به ویژه شبکه‌های قم و قرآن و رادیو معارف منعکس شد.

نوشته های مشابه
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.