احداث یادمان های شهدا در شهر قم حرکت ارزشمند فرهنگی است

شهر بیست/ نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قم از منظر شهرسازی و فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی در سال‌های اخیر در مسیر رو به رشدی قرار داشته است، گفت: احداث یادمان های شهدا در سطح شهر مقدس قم، حرکت ارزشمند فرهنگی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث یادمان های شهدا در شهر قم حرکت ارزشمند فرهنگی است
شناسه : 28507 | انتشار : 18 آبان 1399 - 18:45   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی با اشاره به اینکه قم از دیرباز یک جایگاه بسیار ممتاز و رفیع از حیث فرهنگی و مذهبی داشته است، اظهار کرد: امروز شهر مقدس قم به عنوان یک کلانشهر مذهبی که آن را با معارف اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی می‌شناسند، دارای یک جایگاه فراملی و جهانی است و از این رو باید طرح ها و برنامه هایی که در آن در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی اجرا می شود، با همین نگاه و رویکرد باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های مدیریت شهری قم در زمینه توسعه زیرساخت های عمران و آبادانی این شهر گفت: قم با داشتن چنین جایگاه و مکانتی به جهت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و علما و بزرگان، به عنوان یک شهر بزرگ اسلامی باید در آن الگوهای دینی و مباحث فرهنگی مرتبط لحاظ شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از سوی دیگر جایگاه انقلابی قم نیز می طلبد که اهمیت فوق العاده ای از حیث عمران و آبادانی به این شهر داده شود، چه آن که شهر مقدس قم آغازگر انقلاب و مهد انقلاب بوده و ما وقتی بحث از حوزه انقلابی می کنیم، طبعاً بحث از قم انقلابی نیز به میان می‌آید.

وی بیان کرد: از این منظر حرکت اخیر شهرداری در احداث یادمان های شهدا در خیابان های قم حرکت ارزشمند فرهنگی است که نشان می دهد همان طور که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز تأکید داشته اند به موازات توجه به باطن قم نباید از ظاهر این شهر نیز غافل شد.

بنیادی همچنین گفت: این قبیل حرکت های پسندیده فرهنگی هم برای مردم و مجاورین کریمه اهل بیت(ع) و هم زایرین این شهر مقدس، تأثیرگذار است و لذا باید این اقدامات شایسته با حفظ و تقویت جایگاه فرهنگی و مذهبی قم تداوم یابد.

وی همچنین ابراز خرسندی از این که قم به حسب شهرسازی و فعالیت های عمرانی و زیربنایی در سال های اخیر در مسیر رو به رشدی قرار داشته است، ابراز کرد: ظرفیت های عظیمی در این کلانشهر مذهبی وجود دارد که در سایه اهتمام و همدلی مسئولان شهر و استان می توان از آن ها آن گونه بهره برداری نمود که قم هر چه بیشتر و بهتر به عنوان یک شهر تراز اسلامی در ابعاد فرهنگی و معنوی برای کل کشور و بلکه فراتر از مرزهای کشورمان معرفی شود.

نوشته های مشابه
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.