برنامه‌های ویژه برای روز «قم» در نظر گرفته شود/ لزوم تقویت فرهنگ مهمان‌پذیری در شهر

شهر بیست/ استاندار قم گفت: نام‌گذاری یک روز ویژه به نام شهر قم در روز ورود حضرت معصومه(س) نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه‌ای در شأن این روز است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه‌های ویژه برای روز «قم» در نظر گرفته شود/ لزوم تقویت فرهنگ مهمان‌پذیری در شهر
شناسه : 28489 | انتشار : 18 آبان 1399 - 18:12   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، بهرام سرمست در حاشیه رونمایی از کتاب و کلیپ‌های روز قم با تأکید بر نقش شهر قم در کشور و جهان تشیع، اظهار داشت: نام‌گذاری یک روز ویژه به نام شهر قم در روز ورود حضرت معصومه(س) نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه‌ای درشان این روز است.

استاندار قم، عامل توفیقات و دستاوردهای مدیران در شهر قم را وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) دانست و افزود: باید اقدامات انجام‌شده در حوزه عمرانی و فرهنگی درشان این شهر و جایگاه آن برنامه‌ریزی شود.

سرمست، اقدامات زیرساختی انجام‌شده در قم را تشریح کرد و گفت: یکی از تأکیدات مدیریت استان در ساماندهی اطراف حرم بوده و ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان به این کار اختصاص داده‌شده است.

وی، بارگاه حضرت معصومه(س) را نگین و نماد شهر قم معرفی و بیان کرد: اقدامات مدیریت شهری در ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) قابل‌توجه بوده و باید سرعت آن افزایش پیدا کند.

استاندار قم ساماندهی ورودی‌های شهر قم را نیز یکی دیگر از تأکیدات مدیریت استان قم عنوان و تصریح کرد: باید ورودی شهر قم به شکل مطلوبی ساماندهی شود.

سرمست ادامه داد: در جلسه شورای معاونین استانداری نیز ساماندهی ورودی‌های شهر قم با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مدیریت شهری تصویب‌شده و باید به‌صورت شایسته‌ای آراسته شود.

وی ارتقاب فرهنگ شهروندی و اجرای حقوق شهروندی را نیز امری مهم دانست و تأکید کرد: باید فرهنگ مهمان‌پذیری در شهر قم ارتقاء پیداکرده و تمام متولیان فرهنگی در قم به این امر اهتمام داشته باشند.

استاندار قم در پایان ثبت ملی شهر قم را به‌عنوان شهر انگشتر موردتوجه قرارداد و گفت: در حال تدوین بسته سوغات قم هستیم و انگشتر به‌عنوان یکی از کالاهای فرهنگی به زائران و مسافران معرفی شود.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.