هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری در باغ موزه دفاع مقدس قم

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهرداری تا امروز برای پروژه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده که طرح‌های توسعه‌ای نیز در دست اقدام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری در باغ موزه دفاع مقدس قم
شناسه : 27036 | انتشار : 07 مهر 1399 - 17:45   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع امروز در نشست رسانه‌ای که همزمان با هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح بوستان باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از پروژه‌های مهم شهرداری قم در هفته دفاع مقدس امسال بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه این پروژه دو بخش اصلی دارد، افزود: باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ساختمان به‌عنوان مرکز فرهنگی دارد که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد شده و یک مجموعه بوستان که شهرداری کار ساخت آن را به عهده گرفته است.

سامع با اشاره به مساحت ۳۲ هکتاری باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: پنج هکتار محوطه ساختمان باغ‌موزه توسط شهرداری شکل گرفته است و فضای ۲۷۰ هزار مترمربعی بوستان از ورودی میدان مفید تا مجاور ارتفاعات شهرک قدس به موازات بلوار شهید آوینی امتداد خواهد داشت.

وی ادامه داد: این بوستان از نظر شرایط جغرافیایی ناهمواری و مباحث توپوگرافی شرایط خوب و زیبایی دارد و تمام خدمات لازمی که در این بوستان باید برای مردم در نظر گرفته شود، پیش‌بینی‌شده است.

سامع با تأکید بر اینکه فاز نخست این بوستان هفته گذشته به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: در فاز نخست روشنایی، شبکه معابر، آب‌نمای میدان اول، ابنیه و فضای سبز به اتمام رسیده است که در کنار برکه در حال احداث این مجموعه زیبایی این مسیر را چند برابر خواهد کرد.

وی با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای این پروژه افزود: بوستان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مجموعه موزه یک مجموعه کاملاً فرهنگی و تفریحی برای خانواده‌های شهر قم ارائه می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین به افتتاح مجموعه بوستان عترت و سالن مدیریت بحران و اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: در شهر قم از سال‌های قبل یک سری سالن اسکان اضطراری و خدمات بحران ایجاد شده بود که اکنون برای مناطق دو، سه، چهار، پنج و هشت این سوله‌ها احداث‌شده است.

سامع افزود: این مراکز تجهیز می‌شوند تا اگر اتفاق بحرانی مانند سیل و زلزله اتفاق بیفتد، بتوانند خدمات لازم را به مردم آن منطقه بدهند و در شرایط عادی هم برای مسائل فرهنگی و ورزشی استفاده خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، ادامه داد: در نوبت‌های بعد هم باز تجهیزاتی برای این سازمان خریداری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم شهر را موجودی زنده دانست که نیاز به خدمات مختلف دارد، خاطرنشان کرد: برخی از این خدمات اضطراری است مانند نظافت شهر و برخی خدمات تکمیلی مانند فضای سبز و زیباسازی است، شهر مراکز تفریحی نیاز دارد و باغ پرندگان در این ماه افتتاح خواهد شد و این بخشی از این زنجیره اقدامات است.

وی افزود: ما هر قدر بتوانیم بسته فرهنگی و گردشگری را در قم تکمیل کنیم، حضور زائران در قم شرایط بهتری برای اقتصاد شهری ایجاد خواهد کرد و تأثیر مثبتی در اقبال زائران به شهر قم خواهد داشت.

نوشته های مشابه
فعالیت ۷۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در قم
«گفتمان انقلاب اسلامی» رونمایی شد
پنج ویژگی ممتاز حضرت معصومه(س)
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.