تلاش برای کاهش ۷۰ درصدی تردد به شهرداری قم
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به اهمیت گسترش خدمات غیرحضوری در شهرداری قم، اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۶ هزار مورد درخواست شهرسازی از طرف شهروندان ارائه میشود که ۷۰ درصد مربوط به استعلامات بوده که اگر بتوان این دو بخش مجوز و استعلامات را الکترونیکی کنیم ۷۰ درصد از مراجعات کاسته میشود.
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با اشاره به راهاندازی سیستمهای پرداخت الکترونیکی در حملونقل عمومی شهر، تصریح کرد: نصب تجهیزات QR بر روی تاکسیها، یکی از شیوهای نوین در حوزه پرداخت شهروندی است که برای پیشگیری از کرونا، سامانه پرداخت الکترونیکی روی نیمی از تاکسیها نصب شد و بهزودی بر روی همه تاکسیها نصب میشود.
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح از سه ماه قبل شروعشده و کار نصب از ده روز گذشته بهطورجدی کلید خورد و قابلیت شارژ به هر میزان مبلغ برای شهروندان مهیاست، در این طرح یکپارچه کردن پرداخت بهصورت آفلاین همچون کارت پرداخت و آنلاین مانند کیف پول دنبال میشود.
وی یادآور شد: «شاخه»، یکی دیگر از قابلیتهای مهم پرتال شهرداری و جزء پروژههای اقتصاد مقاومتی است که خدمات در این شبکه اجتماعی بهصورت گروهی ارائه میشود.
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان اینکه در این درگاه، خدمات مختلفی به جامعه مخاطب از طریق ابزارهایی چون کانالهای اطلاعرسانی، گروههای همفکری، گیمیفیکیشن و امتیازدهی، رتبهبندی و رنکینگ، برگزاری مسابقات، قرعهکشیهای آنلاین، نظرسنجی و سایر امکانات ارائه شدنی است، افزود: نقشه نمای شهر قم یک سامانه مسیریابی برای مکان یابی و دسترسی سریع به خدمات شهری است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Saturday, 4 January , 2025