ارائه ۲۰ خدمت شهرسازی به صورت غیر حضوری در «قمیار»
به گزارش «شهر بیست»، بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری قم از روز دوشنبه هیچگونه درخواست مربوط به امور شهرسازی به صورت حضوری و دستی در مناطق هشتگانه شهرداری قم از متقاضیان دریافت نمیشود و ثبت درخواستها صرفاً از طریق سامانه قمیار و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد پذیرفت.
سامانه قمیار که از دو طریق اندروید و وب پشتیبانی میشود، توان ارائه ۲۰ خدمت شهرسازی به صورت غیر حضوری را دارد.
ثبت درخواست پروانه ساخت و ساز شامل درخواست احداث، تکمیل، تجدید و تمدید بنا از جمله اقداماتی است که شهروندان برای انجام آن از روز دوشنبه باید به سامانه قمیار یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
همچنین در حوزه صدور گواهی های شهرسازی مانند درخواست عدم خلاف، مفاصا حساب و پایانکار و همچنین ثبت درخواست نقل و انتقال شامل درخواست پاسخ استعلام در فترخانه و بانک، شهروندان باید به سامانه قمیار یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
برای دسترسی به امکانات و خدمات حوزه شهرسازی کافی است از طریق آدرس qomyar.qom.ir به سامانه قمیار متصل شده و پس از تمام روند ثبت نام خدمت مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
مدارک مورد نیاز ثبت درخواست شامل سند مالکیت، مبایعه نامه، برگه واگذاری، کارت ملی و اسناد شناسایی، پروانه های صادره قبلی، پایان کار، وکالت نامه ، اساسنامه برای شرکت ها و یا معرفی نامه برای نماینده اشخاص حقوقی است.
شهروندان برای ثبت درخواست الکترونیکی مرتبط با املاک و ساختمان نیازمند کدنوسازی ملک خود نیز هستند. در صورتی که این کد را در اختیار ندارید میتوانید با مراجعه به نقشه شهر قم در سامانه قمیار یا مراجعه به دفاتر پیشخوان کد نوسازی ملک خود را بیابید.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Monday, 6 January , 2025