توضیحات معاون شهردار قم درباره دلایل کندی پیشرفت پروژه مترو

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت مترو پرداخت و گفت: یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو، اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توضیحات معاون شهردار قم درباره دلایل کندی پیشرفت پروژه مترو
شناسه : 25088 | انتشار : 12 مرداد 1399 - 14:20   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در بازدید مسئولان صداوسیمای مرکز قم از آخرین وضعیت پیشرفت مترو، اظهار داشت: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می‌افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی‌توانیم از پلاک‌های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می‌شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ‌بر ۲۵ متر زیرزمین را حفر می‌کردیم که این اتفاق انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو،  ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت‌های عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام می‌شد، سازه‌های بتنی نصب هم می‌شد که مشکلی ایجاد نمی‌کرد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان جشنواره‌های بسیج هنرمندان قم تجلیل شدند
صنایع قم حامی کتابخانه‌های عمومی باشند
مراسم سی‌ودومین سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار می‌شود
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم معارفه شد
«آب‌انبار کوه نمک» نگین فراموش‌شده تاریخ قم +تصاویر
زمان ثبت‌نام اعتکاف در قم اعلام شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.